Friday, September 16, 2005
BBC NEWS | Programmes | Who Runs Your World | Quiz and Games | Pick your team to run the world
who runs your world BBC has selected 100 people - leaders, thinkers, economists and others - for you to pick your elite from including Ayaan Hirsi Ali!
Tuesday, September 06, 2005
Salman Rushdie: Не нужно больше привычного фанатизма
NOMAD (Номад) - Салман Рушди: Не нужно больше привычного фанатизма Невозможно вечно держать в тюрьме мысли, чувства и нужды людей, какими бы жестокими ни были инквизиции
Салман Рушди, "The New York Times", 27 ноября 2002 года.
В удивительном мире ислама прошедшая неделя была наполнена примечательными событиями. Встреча нигерийского ислама с этим средоточием порока, конкурсом красоты "Мисс Мира", оказалась, мягко говоря, не нравоучительной. Сначала кое-кто из участниц конкурса осмелился возразить против приговора шариатского суда, что нигерийскую женщину, признанную виновной в супружеской измене, следует забить до смерти камнями, и угрожал бойкотировать этот конкурс - что вынудило нигерийские власти обещать, что данная женщина не будет подвергнута смертоносному граду булыжников. А затем Исиома Дэниэль (Isioma Daniel), нигерийский журналист-христианин, имел наглость предположить, что, если бы сегодня был жив пророк Магомед (Muhammad), он, возможно, сам пожелал бы взять в жены одну из этих красоток в купальниках.
Это было уж слишком. И тогда истинно верующие нигерийские мусульмане занялись священным делом убийств, грабежей и поджогов, призывая к тому, чтобы обезглавить г-на Дэниэля. И кто может их за это винить? Разумеется, не президент Нигерии, который сразу же возложил вину на плечи несчастного журналиста. [Жермен Грир и другие проживающие в Англии феминистки, которым не нравится решение перенести конкурс "Мисс Мира" в Лондон, предпочли ворчать по поводу конкурса красоты. А то, что убийц, грабителей и поджигателей следовало бы призвать к ответу, очевидно, ускользнуло от их внимания.]
А между тем в Исламской Республике Иран некто Хашем Агхаджари (Hashem Aghajari), человек с незапятнанной исламской репутацией - потерявший ногу в бою, как говорят, при захвате посольства Великого Сатаны в Тегеране в начале революции - находится в ожидании приведения в исполнение смертного приговора, вынесенного ему за то, что он критиковал муллу, управляющего страной.
В Иране не нужно даже высказывать крамольных мыслей в отношении пророка, чтобы заслужить честь быть убитым. Сердца истинно верующих наполняются гневом вследствие куда менее веских причин. Тысячи молодых людей по всей стране были достаточно незрелыми, чтобы протестовать против приговора г-ну Агхаджари, за что духовный лидер, аятолла Али Хаменеи (Ali Khamenei), должным образом их отругал. (Более 10000 истинно верующих прошли по Тегерану, демонстрируя свою поддержку жесткого ислама.)
А тем временем в Египте хитовый телевизионный сериал "Всадник без лошади" (Horseman Without a Horse) предлагает антисемитскую программу для огромной и жаждущей аудитории. Старая фальшивка под названием "Протоколы сионских мудрецов"
(The Protocols of the Elders of Zion) - документ, который якобы доказывает, что действительно существует тайный еврейский заговор с целью захвата всего мира, и который давным-давно был разоблачен как фальшивка тайной полиции царя Николая II - в данном сериале преподносится как исторический факт.
Да, это все тот же Египет, в котором средства массовой информации (СМИ) подвергаются жесткой цензуре, чтобы не допустить ничего, что мешает властям наслаждаться жизнью. Но, погодите секундочку. Вот звезда и соавтор этого сериала, Мохаммед Собхи (Mohammed Sobhi), говорит нам, что на кону стоит ничуть не меньше, чем сама свобода слова, и поэтому, если его обманное шоу "привело в ужас сионистов", ну что ж, это круто. Он будет делать новые программы в том же духе. Вот это отчаянный парень!
Наконец, не будем забывать ужасающую историю голландской мусульманки Айян Хирси Али (Ayaan Hirsi Ali), которой пришлось бежать из Нидерландов, потому что она сказала, что мусульманские мужчины угнетают мусульманских женщин - злобная идея, которая так сильно возмутила мусульманских мужчин, что они стали угрожать ей смертью.
Может, несправедливо сваливать все эти гадости в одну кучу? Возможно. Но у них есть кое-что общее. Айян Хирси Али была обвинена в том, что является голландской версией Салмана Рушди, г-н Агхаджари - иранской версией, Исиома Дэниэль - нигерийским воплощением того же демона. Пару месяцев назад я сказал, что ненавижу слоганизацию моего имени исламистами во всем мире. Я начинаю пересматривать свою позицию. Быть может, не так уж и плохо быть Рушди среди других так называемых "рушдитов". По большей части я чувствую себя комфортно и нередко даже горжусь компанией, в которой оказался.
Где, в конце концов, возмущение мусульман в связи с вышеперечисленными событиями? Сегодня, когда их древнюю, глубоко цивилизованную культуру любви, искусства и философских размышлений похищают параноики, расисты, лжецы, сторонники превосходства мужчин, тираны, фанатики и наркоманы насилия, почему они громко не протестуют?
По крайней мере, в Иране студенты выходят на демонстрации. Но где еще в мусульманском мире можно услышать голоса благоразумного, терпимого мусульманского большинства, сожалеющего о том, что вытворяют нигерийские, египетские, арабские и голландские мусульмане? Мусульмане на Западе тоже кажутся неестественно безмолвными по этим вопросам. Если вы и кричите, мы вас не слышим.
Если умеренные голоса ислама не могут или не хотят настойчиво требовать модернизации своей культуры - и своей веры тоже - тогда, возможно, "рушдитам" придется сделать это за них. На месте каждого такого человека, которого поносят и подавляют, встанут два, десять, тысячи новых людей. Они появятся, потому что невозможно вечно держать в тюрьме мысли, чувства и нужды людей, какими бы жестокими ни были инквизиции.
Мусульманский мир сегодня оказался в плену не западных, а исламских захватчиков, пытающихся удержать взаперти мир, который горсточка людей, находящихся в абсолютном меньшинстве, стремится открыть. Пока большинство безмолвствует, выиграть эту войну будет крайне трудно. Но в конечном итоге, будем надеяться, кто-нибудь все же вышибет дверь этой тюрьмы.
Сокращенный перевод: Федотов Виктор, inoСМИ.Ru
Опубликовано на сайте inosmi.ru: 27 ноября 2002, 13:12
Салман Рушди, "The New York Times", 27 ноября 2002 года.
В удивительном мире ислама прошедшая неделя была наполнена примечательными событиями. Встреча нигерийского ислама с этим средоточием порока, конкурсом красоты "Мисс Мира", оказалась, мягко говоря, не нравоучительной. Сначала кое-кто из участниц конкурса осмелился возразить против приговора шариатского суда, что нигерийскую женщину, признанную виновной в супружеской измене, следует забить до смерти камнями, и угрожал бойкотировать этот конкурс - что вынудило нигерийские власти обещать, что данная женщина не будет подвергнута смертоносному граду булыжников. А затем Исиома Дэниэль (Isioma Daniel), нигерийский журналист-христианин, имел наглость предположить, что, если бы сегодня был жив пророк Магомед (Muhammad), он, возможно, сам пожелал бы взять в жены одну из этих красоток в купальниках.
Это было уж слишком. И тогда истинно верующие нигерийские мусульмане занялись священным делом убийств, грабежей и поджогов, призывая к тому, чтобы обезглавить г-на Дэниэля. И кто может их за это винить? Разумеется, не президент Нигерии, который сразу же возложил вину на плечи несчастного журналиста. [Жермен Грир и другие проживающие в Англии феминистки, которым не нравится решение перенести конкурс "Мисс Мира" в Лондон, предпочли ворчать по поводу конкурса красоты. А то, что убийц, грабителей и поджигателей следовало бы призвать к ответу, очевидно, ускользнуло от их внимания.]
А между тем в Исламской Республике Иран некто Хашем Агхаджари (Hashem Aghajari), человек с незапятнанной исламской репутацией - потерявший ногу в бою, как говорят, при захвате посольства Великого Сатаны в Тегеране в начале революции - находится в ожидании приведения в исполнение смертного приговора, вынесенного ему за то, что он критиковал муллу, управляющего страной.
В Иране не нужно даже высказывать крамольных мыслей в отношении пророка, чтобы заслужить честь быть убитым. Сердца истинно верующих наполняются гневом вследствие куда менее веских причин. Тысячи молодых людей по всей стране были достаточно незрелыми, чтобы протестовать против приговора г-ну Агхаджари, за что духовный лидер, аятолла Али Хаменеи (Ali Khamenei), должным образом их отругал. (Более 10000 истинно верующих прошли по Тегерану, демонстрируя свою поддержку жесткого ислама.)
А тем временем в Египте хитовый телевизионный сериал "Всадник без лошади" (Horseman Without a Horse) предлагает антисемитскую программу для огромной и жаждущей аудитории. Старая фальшивка под названием "Протоколы сионских мудрецов"

Да, это все тот же Египет, в котором средства массовой информации (СМИ) подвергаются жесткой цензуре, чтобы не допустить ничего, что мешает властям наслаждаться жизнью. Но, погодите секундочку. Вот звезда и соавтор этого сериала, Мохаммед Собхи (Mohammed Sobhi), говорит нам, что на кону стоит ничуть не меньше, чем сама свобода слова, и поэтому, если его обманное шоу "привело в ужас сионистов", ну что ж, это круто. Он будет делать новые программы в том же духе. Вот это отчаянный парень!
Наконец, не будем забывать ужасающую историю голландской мусульманки Айян Хирси Али (Ayaan Hirsi Ali), которой пришлось бежать из Нидерландов, потому что она сказала, что мусульманские мужчины угнетают мусульманских женщин - злобная идея, которая так сильно возмутила мусульманских мужчин, что они стали угрожать ей смертью.
Может, несправедливо сваливать все эти гадости в одну кучу? Возможно. Но у них есть кое-что общее. Айян Хирси Али была обвинена в том, что является голландской версией Салмана Рушди, г-н Агхаджари - иранской версией, Исиома Дэниэль - нигерийским воплощением того же демона. Пару месяцев назад я сказал, что ненавижу слоганизацию моего имени исламистами во всем мире. Я начинаю пересматривать свою позицию. Быть может, не так уж и плохо быть Рушди среди других так называемых "рушдитов". По большей части я чувствую себя комфортно и нередко даже горжусь компанией, в которой оказался.
Где, в конце концов, возмущение мусульман в связи с вышеперечисленными событиями? Сегодня, когда их древнюю, глубоко цивилизованную культуру любви, искусства и философских размышлений похищают параноики, расисты, лжецы, сторонники превосходства мужчин, тираны, фанатики и наркоманы насилия, почему они громко не протестуют?
По крайней мере, в Иране студенты выходят на демонстрации. Но где еще в мусульманском мире можно услышать голоса благоразумного, терпимого мусульманского большинства, сожалеющего о том, что вытворяют нигерийские, египетские, арабские и голландские мусульмане? Мусульмане на Западе тоже кажутся неестественно безмолвными по этим вопросам. Если вы и кричите, мы вас не слышим.
Если умеренные голоса ислама не могут или не хотят настойчиво требовать модернизации своей культуры - и своей веры тоже - тогда, возможно, "рушдитам" придется сделать это за них. На месте каждого такого человека, которого поносят и подавляют, встанут два, десять, тысячи новых людей. Они появятся, потому что невозможно вечно держать в тюрьме мысли, чувства и нужды людей, какими бы жестокими ни были инквизиции.
Мусульманский мир сегодня оказался в плену не западных, а исламских захватчиков, пытающихся удержать взаперти мир, который горсточка людей, находящихся в абсолютном меньшинстве, стремится открыть. Пока большинство безмолвствует, выиграть эту войну будет крайне трудно. Но в конечном итоге, будем надеяться, кто-нибудь все же вышибет дверь этой тюрьмы.
Сокращенный перевод: Федотов Виктор, inoСМИ.Ru
Опубликовано на сайте inosmi.ru: 27 ноября 2002, 13:12
Monday, September 05, 2005
Our dreams are gone
Dr. Rajaa Khuzai -Iraqi National Council.
Friday, September 2, 2005, in the Tracy Press.
Our dreams are gone
I am disappointed.
Women are going to lose their rights.
Resolution 137 (which eliminates Iraqi family laws
relative to women’s rights and replaces it
with Islamic legal doctrine) is coming back.
Our civil family law will be canceled.
We will go on Sharia law.
We will be part of Iran.
I think it is over now.
Ik ben teleurgesteld. Vrouwen gaan hun rechten verliezen. Resolutie 137 komt terug. Ons Iraaks civiel recht wordt ontbonden. We gaan over op de Sharia wet. We worden deel van Iran. Ik denk dat het allemaal voorbij is.
Friday, September 2, 2005, in the Tracy Press.
Our dreams are gone
I am disappointed.
Women are going to lose their rights.
Resolution 137 (which eliminates Iraqi family laws
relative to women’s rights and replaces it
with Islamic legal doctrine) is coming back.
Our civil family law will be canceled.
We will go on Sharia law.
We will be part of Iran.
I think it is over now.
Ik ben teleurgesteld. Vrouwen gaan hun rechten verliezen. Resolutie 137 komt terug. Ons Iraaks civiel recht wordt ontbonden. We gaan over op de Sharia wet. We worden deel van Iran. Ik denk dat het allemaal voorbij is.
Friday, September 02, 2005
Weltwoche.ch : Der Fluch des Propheten - von Ayaan Hirsi Ali
Weltwoche.ch: "
Aus Ausgabe 31/05 | Diese Woche
Der Fluch des Propheten
Von Ayaan Hirsi Ali
Ungläubige dürfen abgeschlachtet werden, predigte Prophet Mohammed. Solange die Muslime an dessen Unfehlbarkeit festhalten, ist der Terrorismus nicht zu bremsen."
© Prospect Magazine
Aus dem Englischen von Michael Bischoff
Aus Ausgabe 31/05 | Diese Woche
Der Fluch des Propheten
Von Ayaan Hirsi Ali
Ungläubige dürfen abgeschlachtet werden, predigte Prophet Mohammed. Solange die Muslime an dessen Unfehlbarkeit festhalten, ist der Terrorismus nicht zu bremsen."
© Prospect Magazine
Aus dem Englischen von Michael Bischoff
Wednesday, August 31, 2005
the free West: Leon de Winter
Van the free wests weblog welt.de column Leon de Winter;
the muslim Madonna
Ander blog staat vol met onzin over apocalytische tijden
en internationale samenzweringen waarin de kabbalistische
beursmanipulaties ontbreken maar veel scheelt het niet.
Babelfish makes of this;
Autre blog se trouve plein avec le non-sens au sujet apocalytische des
temps et les conspirations internationales dans lesquelles les manipulations
de bourse cabalistiques manquent mais de beaucoup ne diffère pas lui.
The Frence translating compairs ok, the English is less acurat;
Other blog stand full with nonsense over apocalytische times and international conspiracies in which the cabalistic grant manipulaties are lacking but much do not make a difference it.
Over should be about and grant manipulaties stockmarket.
This does not explain why the Frence version of babelfish do break compound words
Other blog;
THE FREE WEST: MESSAGE - weblog Leon de Winter
the muslim Madonna
Ander blog staat vol met onzin over apocalytische tijden
en internationale samenzweringen waarin de kabbalistische
beursmanipulaties ontbreken maar veel scheelt het niet.
Babelfish makes of this;
Autre blog se trouve plein avec le non-sens au sujet apocalytische des
temps et les conspirations internationales dans lesquelles les manipulations
de bourse cabalistiques manquent mais de beaucoup ne diffère pas lui.
The Frence translating compairs ok, the English is less acurat;
Other blog stand full with nonsense over apocalytische times and international conspiracies in which the cabalistic grant manipulaties are lacking but much do not make a difference it.
Over should be about and grant manipulaties stockmarket.
This does not explain why the Frence version of babelfish do break compound words
Other blog;
THE FREE WEST: MESSAGE - weblog Leon de Winter
Wednesday, August 17, 2005
Unfree under Islam Shariah by Ayaan Hirsi Ali - WSJ
Shariah endangers women's rights, from Iraq to Canada.
Unfree under Islam read responses at Opinion Journal
By AYAAN HIRSI ALI
In every society where family affairs are regulated according to instructions derived from the Shariah or Islamic law, women are disadvantaged. The injustices these women are exposed to in the name of Islam vary from extreme cruelty (forced marriages; imprisonment or death after rape) to grossly unfair treatment in matters of marriage, divorce and inheritance.
Muslim women across the world are caught in a terrible predicament. They aspire to live by their faith as best they can, but their faith robs them of their rights. Some women have found a way out of this dilemma in the principle of separation of organized religion and state affairs. They fight an uphill battle to achieve and hold on to their basic rights. Two cases demonstrate just how difficult that struggle can be, in the context of new as well as established democracies.
The first is the draft constitution of Iraq, now due next week. Iraqi women like Naghem Khadim, demonstrating on the streets of Najaf, are fighting to prevent an article from being put in the constitution that would establish that the legislature may make no laws that contradict Shariah edicts. The second case is the province of Ontario, in Canada. There, Muslim women led by Homa Arjomand, an activist of Iranian origin, are fighting--using the Canadian Charter of Rights--to keep Shariah from being applied as family law through a so-called Arbitration Act passed as law in Ontario in 1992.
It seems strange to associate the context of Canada with that of Iraq, but a closer look at the arguments used to reassure the demonstrating women in both countries reveals the similar ordeals that Muslim women in both countries must go through to secure their rights. It shows how their legitimate and serious worries are trivialized, and how vulnerable and alone they are. It shows how the Free World led by the U.S. went to war in Iraq, allegedly to bring liberty to Iraqis, and is compromising the basic rights of women in order to meet a random date. It shows how the theory of multiculturalism in Western liberal democracies is working against women in ethnic and religious minorities with misogynist practices. It shows the tenacity of many imams, mullahs and self-made Muslim radicals to subjugate women in the name of God. Most of all, it shows how many of those who consider themselves liberal or left-wing see their energy levels rise when it comes to Bush-bashing, but lose their voice when women's rights are threatened by religious obscurantism.
Hamam Hamoudi, the head of Iraq's constitution committee, refuses to discuss the article that worries the Muslim women. He also refused to put in the draft constitution that men and women have equal rights, creating a bizarre situation whereby the women had more rights under Saddam Hussein's regime than in post-Saddam Iraq. Mr. Hamoudi insists that women will have full economic and political rights, but the overwhelming evidence shows that when Shariah--which gives a husband complete control over his wife--is in place, women have little chance to exercise any political rights. Does Mr. Hamoudi realize that it took the removal of Saddam and the establishment of a multiparty democracy for men to vote, while if his draft constitution is ratified, women will need the permission of their husbands to step out of the house in order to mark their ballot? I thought that President Bush and all the allies who supported the Iraq war aspired to bring democracy and liberty to all Iraqis. Aren't Iraqi girls and women human enough to share in that dream?
Under Shariah, a girl becomes eligible for marriage from the moment she starts to menstruate. In countries where Islamic law is practiced, child-brides are common. Do the drafters of the constitution grasp what this will mean for the school curriculum of girls or the risks of miscarriages, maternal fatalities and infant deaths? These and other hazards that affect subjugated women are common phenomena in the 22 Arab-Islamic countries investigated in the Arab Human Development Report. An early marriage also means many children in an area of the world that is already overpopulated and poor.
The draft Iraqi bill of rights favors men in other respects, such as the right to marry up to four wives, and the right to an easy divorce, without the interference of a court, simply by repeating "I divorce you" in the presence of two male witnesses. A wife divorced in such a fashion will receive an allowance for a period of three months to one year, and after that period nothing. On the other hand, if a wife wants a divorce, she must go to court and prove that her husband does not meet her material needs, that he is infertile and that he is impotent. Once a divorce is finalized, if there are children, the custody of the children will automatically go to the father (for boys at age 7 and for girls from the start of menstruation). Inheritance based on the Shariah means that wives will get only a small portion of the property of their husbands and a sister will get half what her brother gets.
Canadian women are told that the Arbitration Act of 1992 was passed in order to provide citizens with the opportunity to resolve minor conflicts through mediation and thereby save valuable court time. They are reassured that Muslim women in Canada have nothing to fear because parties must enter into arbitration out of their free choice, and that there are enough limits to safeguard the rights of women. The Muslim women's arguments that "free choice" is relative when you are psychologically, financially and socially dependent on your family, clan or religious group seem to fall on deaf ears. The populations of battered Muslim women in "tolerant" Canada's women's shelters seem to be ignored. In Canada, battered Muslim women say that their husbands told them that it is a God-given right to hit them. If the current Iraqi constitution goes through, Iraqi wife-abusers will be able to add "It is my constitutional right to beat you."
An Iraqi constitution is necessary, and the need for urgency is apparent, but urgency is a bad argument for passing a bill that strips half the nation of its rights. In Ontario, minorities come first and individual women within minorities last, living as second-class citizens and suffering in silence.

Ms. Hirsi Ali, a member of the Dutch parliament for the Liberal Party, was born in Somalia. She took refuge in the Netherlands in 1992 to escape an arranged marriage, and has had armed bodyguards after receiving death threats from Muslim extremists.
By AYAAN HIRSI ALI
In every society where family affairs are regulated according to instructions derived from the Shariah or Islamic law, women are disadvantaged. The injustices these women are exposed to in the name of Islam vary from extreme cruelty (forced marriages; imprisonment or death after rape) to grossly unfair treatment in matters of marriage, divorce and inheritance.
Muslim women across the world are caught in a terrible predicament. They aspire to live by their faith as best they can, but their faith robs them of their rights. Some women have found a way out of this dilemma in the principle of separation of organized religion and state affairs. They fight an uphill battle to achieve and hold on to their basic rights. Two cases demonstrate just how difficult that struggle can be, in the context of new as well as established democracies.
The first is the draft constitution of Iraq, now due next week. Iraqi women like Naghem Khadim, demonstrating on the streets of Najaf, are fighting to prevent an article from being put in the constitution that would establish that the legislature may make no laws that contradict Shariah edicts. The second case is the province of Ontario, in Canada. There, Muslim women led by Homa Arjomand, an activist of Iranian origin, are fighting--using the Canadian Charter of Rights--to keep Shariah from being applied as family law through a so-called Arbitration Act passed as law in Ontario in 1992.
It seems strange to associate the context of Canada with that of Iraq, but a closer look at the arguments used to reassure the demonstrating women in both countries reveals the similar ordeals that Muslim women in both countries must go through to secure their rights. It shows how their legitimate and serious worries are trivialized, and how vulnerable and alone they are. It shows how the Free World led by the U.S. went to war in Iraq, allegedly to bring liberty to Iraqis, and is compromising the basic rights of women in order to meet a random date. It shows how the theory of multiculturalism in Western liberal democracies is working against women in ethnic and religious minorities with misogynist practices. It shows the tenacity of many imams, mullahs and self-made Muslim radicals to subjugate women in the name of God. Most of all, it shows how many of those who consider themselves liberal or left-wing see their energy levels rise when it comes to Bush-bashing, but lose their voice when women's rights are threatened by religious obscurantism.
Hamam Hamoudi, the head of Iraq's constitution committee, refuses to discuss the article that worries the Muslim women. He also refused to put in the draft constitution that men and women have equal rights, creating a bizarre situation whereby the women had more rights under Saddam Hussein's regime than in post-Saddam Iraq. Mr. Hamoudi insists that women will have full economic and political rights, but the overwhelming evidence shows that when Shariah--which gives a husband complete control over his wife--is in place, women have little chance to exercise any political rights. Does Mr. Hamoudi realize that it took the removal of Saddam and the establishment of a multiparty democracy for men to vote, while if his draft constitution is ratified, women will need the permission of their husbands to step out of the house in order to mark their ballot? I thought that President Bush and all the allies who supported the Iraq war aspired to bring democracy and liberty to all Iraqis. Aren't Iraqi girls and women human enough to share in that dream?
Under Shariah, a girl becomes eligible for marriage from the moment she starts to menstruate. In countries where Islamic law is practiced, child-brides are common. Do the drafters of the constitution grasp what this will mean for the school curriculum of girls or the risks of miscarriages, maternal fatalities and infant deaths? These and other hazards that affect subjugated women are common phenomena in the 22 Arab-Islamic countries investigated in the Arab Human Development Report. An early marriage also means many children in an area of the world that is already overpopulated and poor.
The draft Iraqi bill of rights favors men in other respects, such as the right to marry up to four wives, and the right to an easy divorce, without the interference of a court, simply by repeating "I divorce you" in the presence of two male witnesses. A wife divorced in such a fashion will receive an allowance for a period of three months to one year, and after that period nothing. On the other hand, if a wife wants a divorce, she must go to court and prove that her husband does not meet her material needs, that he is infertile and that he is impotent. Once a divorce is finalized, if there are children, the custody of the children will automatically go to the father (for boys at age 7 and for girls from the start of menstruation). Inheritance based on the Shariah means that wives will get only a small portion of the property of their husbands and a sister will get half what her brother gets.
Canadian women are told that the Arbitration Act of 1992 was passed in order to provide citizens with the opportunity to resolve minor conflicts through mediation and thereby save valuable court time. They are reassured that Muslim women in Canada have nothing to fear because parties must enter into arbitration out of their free choice, and that there are enough limits to safeguard the rights of women. The Muslim women's arguments that "free choice" is relative when you are psychologically, financially and socially dependent on your family, clan or religious group seem to fall on deaf ears. The populations of battered Muslim women in "tolerant" Canada's women's shelters seem to be ignored. In Canada, battered Muslim women say that their husbands told them that it is a God-given right to hit them. If the current Iraqi constitution goes through, Iraqi wife-abusers will be able to add "It is my constitutional right to beat you."
An Iraqi constitution is necessary, and the need for urgency is apparent, but urgency is a bad argument for passing a bill that strips half the nation of its rights. In Ontario, minorities come first and individual women within minorities last, living as second-class citizens and suffering in silence.

Ms. Hirsi Ali, a member of the Dutch parliament for the Liberal Party, was born in Somalia. She took refuge in the Netherlands in 1992 to escape an arranged marriage, and has had armed bodyguards after receiving death threats from Muslim extremists.
Monday, May 30, 2005
Dutch MP Creates Seismic Waves by Insulting Prophet Muhammad
Dutch MP Creates Seismic Waves by Insulting Prophet Muhammad
blogpulse Manifesto together facing the new
2 1/2 jaar terug zat ik de krant te lezen en de tv stond aan.
In een praatprogramma een vrouw over vrouwenzaken,
integratie, religie etc. Ik dacht dat kan ik zelf ook wel bedenken.
Telkens wanneer ik keek zag ik Barend en van Dorp. Na een
kwartier werd ik toch zo nieuwsgierig dat ik stopte met lezen
en ik zag een gestalte met een knotje en colbertje iets voorover
zitten en plots daarna haar gezicht boem vol op het scherm en
dacht gho ik wist niet …, wat leuk dat je … Enfin.
Toen ik haar naam kon spellen heb ik een tolk-bureau in Leiden
via google gevonden en een gedicht per fax verstuurd.
Dat was july 2002 of iets. Sindsdien probeer ik berichtgeving
rond haar persoon in de media te vergeljken met internet-zoek-acties.
Eerst was er maar een foto van haar bij Uitgeverij Augustus.
Nu zijn er tientallen. Zelfs in Poolse kranten, Duitse
damesbladen, de vereniging van Somalische studenten
in Georgie-USA, beluisterbare radio-interviews bij de BBC,
herafspeelbare tv-programma’s bij diverse omroep
internetsites en Scandinavische webpages met fraaie
Noorse woorden als raprashaat en pa-hoop muziek.
Eerst was bijna niks over haar te vinden.
Alleen een document bij een pvda website iets bij de krant
Trouw en wat bij een Beekman stichting in Leiden?. Nu zijn er
zelfs ongecorrigeerd stenogram kamerverslagen en als je dan
leest wat de andere vrouwen zeggen en wat daar op terug komt
gaat het wel goed.
Iets anders zijn media als krant en tv die met vergrootglas,
microscoop en telescoop telkens inzoemen op mini deel stukjes.
Een week voor de uitzending Zomergasten heb ik de site
vpro.zomergasten.nl bij een internet-trafic-meet-site ingetypt.
Bieslog heeft 10 0/0 van het totale internet verkeer op de
vpro-site en zomergasten maar 1 procent. Logisch toch dat
ze spraakmaakende types als Heleen van Rooyen en Ayaan
Hirsi Ali in de show willen hebben!
Dat scoort op kijkcijfers,( bij A. circa 760.000 ) en ze hebben ook
nog eens een forum om een communitie te kweken ( nu circa 700 ooit ingelogden ).
Het is meer dat het Arabische niet Afrikaans of Europees is.
paul (email) - 25 September '04 - 02:05
blogpulse Manifesto together facing the new
2 1/2 jaar terug zat ik de krant te lezen en de tv stond aan.
In een praatprogramma een vrouw over vrouwenzaken,
integratie, religie etc. Ik dacht dat kan ik zelf ook wel bedenken.
Telkens wanneer ik keek zag ik Barend en van Dorp. Na een
kwartier werd ik toch zo nieuwsgierig dat ik stopte met lezen
en ik zag een gestalte met een knotje en colbertje iets voorover
zitten en plots daarna haar gezicht boem vol op het scherm en
dacht gho ik wist niet …, wat leuk dat je … Enfin.
Toen ik haar naam kon spellen heb ik een tolk-bureau in Leiden
via google gevonden en een gedicht per fax verstuurd.
Dat was july 2002 of iets. Sindsdien probeer ik berichtgeving
rond haar persoon in de media te vergeljken met internet-zoek-acties.
Eerst was er maar een foto van haar bij Uitgeverij Augustus.
Nu zijn er tientallen. Zelfs in Poolse kranten, Duitse
damesbladen, de vereniging van Somalische studenten
in Georgie-USA, beluisterbare radio-interviews bij de BBC,
herafspeelbare tv-programma’s bij diverse omroep
internetsites en Scandinavische webpages met fraaie
Noorse woorden als raprashaat en pa-hoop muziek.
Eerst was bijna niks over haar te vinden.
Alleen een document bij een pvda website iets bij de krant
Trouw en wat bij een Beekman stichting in Leiden?. Nu zijn er
zelfs ongecorrigeerd stenogram kamerverslagen en als je dan
leest wat de andere vrouwen zeggen en wat daar op terug komt
gaat het wel goed.
Iets anders zijn media als krant en tv die met vergrootglas,
microscoop en telescoop telkens inzoemen op mini deel stukjes.
Een week voor de uitzending Zomergasten heb ik de site
vpro.zomergasten.nl bij een internet-trafic-meet-site ingetypt.
Bieslog heeft 10 0/0 van het totale internet verkeer op de
vpro-site en zomergasten maar 1 procent. Logisch toch dat
ze spraakmaakende types als Heleen van Rooyen en Ayaan
Hirsi Ali in de show willen hebben!
Dat scoort op kijkcijfers,( bij A. circa 760.000 ) en ze hebben ook
nog eens een forum om een communitie te kweken ( nu circa 700 ooit ingelogden ).
Het is meer dat het Arabische niet Afrikaans of Europees is.
paul (email) - 25 September '04 - 02:05
Thursday, May 26, 2005
Dutch MP Ayaan Hirsi Ali info
Ayana # Ayaan
we blogs & web .nl sites
aha weblog AyaanHirsiAli.web-log.nl
aha VVD site www.AyaanHirsiAli.nl
my aha weblog HirsiAliAyaan.web-log.nl
we blogs & web .nl sites
aha weblog AyaanHirsiAli.web-log.nl
aha VVD site www.AyaanHirsiAli.nl
my aha weblog HirsiAliAyaan.web-log.nl
Saturday, October 09, 2004
Subscribe to:
Posts (Atom)