[ De Samenvattingen van de Mening ]
Tuesday, October 24, 2006
Tuesday, October 17, 2006
Ayaan: "Voorkom terrorisme, neem een jonge moslim in huis"
Ayaan: "Prévenir le terrorisme, prendre un jeune musulman dans la maison"
Source : le Volkskrant 12-10-06 par Ayaan Hirsi Ali, résident fellow du American Enterprise Institute. Elle contribuera régulièrement de Washington fournir au forum vk.nl C'est l'opération d'un texte qui elle a exprimé le lundi à Londres.
Les citoyens doivent aider les musulmans à intégrer afin de prévenir qu'ils glissent vers la criminalité ou dans les mains tombent de jihadi's, croit Ayaan Hirsi Ali
Zij zal regelmatig vanuit Washington bijdragen leveren aan Forum. Dit is de bewerking van een tekst die zij maandag in Londen uitsprak voor de Nederlandse City Lunches.
Burgers moeten moslims helpen integreren om te voorkomen dat zij afglijden naar criminaliteit of in handen vallen van jihadi’s, meent Ayaan Hirsi Ali
Ahmed is 18 jaar oud. Zijn ouders komen uit Marokko, maar hij is Nederlands. Hij woont in Amsterdam-West. Hij is net toegelaten tot de Universiteit van Amsterdam, als rechtenstudent. Mensen vragen hem vaak hoe hij het toch zo ver heeft kunnen schoppen. Amsterdam-West is immers de buurt waar ook Mohamed B. is opgegroeid, een arme en troosteloze wijk.
De meeste kinderen waarmee Ahmed opgroeide, zitten nu in de gevangenis of zijn er net weer uit, ze zijn drugsverslaafden, schoolverlaters of lid van een of andere jihad- groep.
Het is daarom niet zo gek dat zo veel mensen hem gefascineerd vragen hoe het toch komt dat Ahmed het zo ver heeft gebracht.
Ahmed vertelt dan altijd over zijn ‘tweede vader’, een Nederlandse man die hem na schooltijd hielp met zijn huiswerk. Deze man, Jan genaamd, had Ahmed ontmoet bij de bushalte. Hij had hem gevraagd naar zijn ouderlijk huis. Ahmed komt uit een gezin met negen kinderen. Zijn vader is er bijna nooit en zijn moeder is analfabeet. Met zijn vier oudere broers viel niet te leven; die zijn, na jaren in de gevangenis te hebben gezeten, door hun vader teruggestuurd naar Marokko. Zijn drie zusters zijn getrouwd en hebben zelf al kinderen.
Jan mocht Ahmed wel en had medelijden met hem. Hij had een zoon van dezelfde leeftijd en besloot Ahmed mee naar huis te nemen. Bij Jan thuis maakte Ahmed kennis met een dagelijks ritme dat hem volkomen vreemd was. Alles ging volgens de klok. Er was een tijd om te eten, om te werken, om te ontspannen. Het hele jaar en alle seizoenen kenden een vaste planning. Dan ging het gezin op vakantie, dan weer ging men bij oma op bezoek, enzovoort.
Bij Jan thuis kwam hij ook met kunst in aanraking. Hij bezocht musea en galerieën. Hij leerde Rembrandt kennen, Van Gogh, Holbein, Van Goyen, Frans Hals, maar ook pop art. Hij leerde die kunst waarderen. Jan nam zijn zoon en Ahmed mee naar concerten van Bach, Beethoven en Berlioz. Ahmed las boeken van Shakespeare, maar ook van Vestdijk, Louis Couperus, Gerard Reve en Willem Frederik Hermans.
Bij Jan thuis zit iedereen aan tafel: vader, moeder, broers en zusters. Wanneer er iets te vieren valt, zitten mannen en vrouwen bij elkaar in de huiskamer. Meisjes en jongens spelen met elkaar. Bij Ahmed thuis worden de jongens naar buiten gestuurd en blijven de meisjes binnen.
Jan had zo zijn manier om Ahmed over allerlei dingen te vertellen. Bijvoorbeeld over seks. Seks was geen zonde, zei Jan, maar een daad van liefde en hartstocht. Het kon voor grote emotionele beroering zorgen, maar ook een bron van ziekten zijn. Ahmed leerde in het gezin ook dingen te plannen. Eerst ga je naar de basisschool, dan naar de middelbare school en als je intelligent genoeg bent, kun je daarna naar de universiteit. Wanneer je daar je bul hebt gehaald, ga je solliciteren.
Ahmed leerde dat bepaalde dingen wel belangrijk zijn, maar dat je er geen diploma voor kunt halen. Bijvoorbeeld hard werken, arbeidsethos, beleefd converseren, tafelmanieren, hoe je te kleden. Maar bovenal leerde hij zijn eigen gevoelens te herkennen en te beheersen. Wanneer hij kwaad was, viel hij niet uit, maar zei hij alleen maar dat hij van streek was en legde uit waarom. Hij leerde de pijn en het verdriet van anderen begrijpen.
Dat alles had hij thuis helemaal niet geleerd. Zijn vader was niet alleen fysiek vaak afwezig; als hij er wel was, was hij emotioneel onbereikbaar. En haar moeder had het veel te druk met haar dagelijkse werk. Zijn broers waren evenmin een goed voorbeeld voor hem geweest, maar Ahmed verweet hun dat niet, zij hadden immers ook niemand tot voorbeeld gehad .
Wat kunnen burgers doen om niet-westerse immigranten, in het bijzonder moslims, te helpen integreren in de Europese samenleving? Ik zou willen dat iedereen het voorbeeld van Jan zou volgen. Natuurlijk besef ik dat Jan en zijn gezin bijzonder zijn en dat niet elk moslimgezin hetzelfde is als dat van Ahmed. Ook begrijp ik dat niet elke moslimjongen even ontvankelijk als Ahmed zal zijn voor een hulpvaardige vreemde. Het verhaal van Ahmed en Jan is maar één voorbeeld van een geslaagde relatie tussen een kansarme moslimjongen en een kansrijke autochtoon.
Er zijn meer voorbeelden. Ik ken een jong gezin dat het 6-jarige Turkse kind bij hen in de buurt, dat verwaarloosd wordt door zijn ouders, met hun even oude zoon laat spelen en mee laat eten, en hem zo voor een deel een opvoeding geeft die hij anders nooit zou krijgen. Er is de Nederlandse vrouw die tweemaal per week twee moslimmeisjes bij zich thuis ontvangt en hen helpt met de Nederlandse taal. Er zijn vrijwilligers die moslims helpen in buurtcentra.
Waarom leg ik zo de nadruk op moslims? Omdat zij, ongeacht hun land van herkomst, het doelwit zijn van de jihadisten en hun radicale antiwesterse boodschap. Op dit moment lijken de fundamentalisten van de rijke Golfstaten een monopolie te hebben op de harten en hoofden van onze islamitische minderheid. Het wordt hoog tijd dat wij de concurrentie met hen aangaan. De jihadisten appelleren aan de onderbuikgevoelens van de moslims hier. Ze houden hun voor dat hun achterstand een gevolg is van discriminatie, van islamofobie, van de uitbuiting van hun ouders en hun landen door de ongelovigen, en van hun eigen goddeloosheid. Deze boodschap van uitsluiting wordt opgediend met een islamitisch sausje en heeft, gelet op de resultaten van de afgelopen decennia, wel enig succes. Het is tijd dat wij appelleren aan de ratio van onze moslimburgers.
Misschien zegt u: ‘We betalen een hoop belasting, we hebben het erg druk, we hebben onze eigen gezinnen waarvoor we moeten zorgen, waarom zou ik me daar druk om maken?’ Maar dan zeg ik dat u het moet doen uit welbegrepen eigenbelang. Het integratiebeleid van de overheid heeft de afgelopen decennia weinig opgeleverd. Het mag vreemd klinken, maar dat is ook logisch. Natuurlijk zijn er zaken die alleen de overheid kan doen: het beperken van de immigratie om de integratie te bevorderen, een doordacht spreidingsbeleid om gettovorming tegen te gaan, maatregelen om de discriminatie in het onderwijs en op het werk te ontmoedigen; de openbare orde handhaven.
Maar de overheid kan alleen maar de voorwaarden scheppen voor individuen om deel te nemen aan de samenleving; zij kan hen daar niet toe dwingen. Zo kan ze gratis onderwijs voor iedereen beschikbaar stellen – wat in heel West-Europa het geval is, in tegenstelling tot de landen waaruit de moslimmigranten afkomstig zijn –, maar ze kan er nooit voor zorgen dat elk kind ook werkelijk naar school gaat. Verplichte aanwezigheid op school is mooi op papier, maar het handhaven ervan is een bureaucratische nachtmerrie.
En zelfs als kinderen werkelijk op school verschijnen, dan nog moeten ze zelf hun best doen om goed te leren. Dat nu is de verantwoordelijkheid van hun ouders. Ouders voeden op, zorgen voor een veilig en schoon thuis, stimuleren hun kinderen om te leren, te spelen, te ontspannen, en om andere kinderen en hun buren te respecteren. Dit zijn universele waarden en ze zijn zo vanzelfsprekend, maar veel moslimouders lijken in verwarring te zijn. Ze hebben te grote gezinnen, wonen in te kleine huizen, zijn vaak analfabeet en leven in een omgeving met veel drugsgebruik en criminaliteit. Ze hebben een neiging om de westerse samenleving in haar geheel af te wijzen, en daarmee in handen te vallen van de jihadisten.
Extremistische imams azen als roofdieren op deze kwetsbare gemeenschappen, en ook landen als Saudi-Arabië zijn actief in het verspreiden van antiwesterse, oorlogszuchtige propaganda die juist op deze gemeenschappen is gericht. En zelfs al zou er geen jihad-filosofie zijn of een andere anti-westerse ideologie, dan nog zullen nietfunctionerende families kwetsbaar zijn voor criminaliteit en geweld. De overheid kan dus maar in beperkte mate wat uitrichten. En veel islamitische ouders kunnen hun verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen niet altijd op zich nemen. Dan rijst de vraag: ‘Wie moet het dan doen? Wat kunnen burgers doen om kinderen van moslimmigranten in de samenleving op te nemen?’
In het verslag van het parlementaire onderzoek naar dertig jaar integratiebeleid in Nederland komt als opvallendste conclusie naar voren dat de migranten die wél succesvol waren geïntegreerd, dit niet hadden bereikt met behulp van de overheid, maar van aardige, behulpzame buren, onderwijzers en andere autochtone Nederlanders die zich betrokken voelden bij deze gezinnen en hun integratieproblemen.
Zij die niet integreerden, zijn geïsoleerd, ofwel uit eigen verkiezing ofwel als gevolg van discriminatie. Deze mensen zijn de verliezers, en de samenleving waarin zij leven is dat nog veel meer. Islamitische radicalen zijn tegenwoordig de krachtigste verleiders van deze geïsoleerde groepen. Hun boodschap is dat onze westerse samenleving decadent is, vies en lelijk, dat zij geen zelfbeheersing kent en gevaarlijk immoreel is.
Als u de moeite zou nemen om in de buurten van deze arme moslimmigranten rond te kijken, zou u het vuil en het verval zien. U zou lelijke gebouwen zien en gewelddadige hiphop en rap horen. Op de trottoirs en in de kelders zou u jongeren zien die verslaafd zijn aan heroïne of andere rotzooi.Vanaf billboards staren half ontklede vrouwen u verleidelijk aan. Dat is de ongeremde seksualiteit waar veel islamitische nieuwkomers het over hebben. En omdat je in deze buurten niet in contact komt met Mozart, Ruisdael of Shakespeare, is het voor extremisten niet moeilijk om de jongeren ervan te overtuigen dat platte seks het enige is dat het Westen te bieden heeft.
Als u vandaag een zogeheten ‘zwarte school’ zou bezoeken of een ‘zwarte buurt’, zou u misschien besluiten om u als vrijwilliger aan te melden, bijvoorbeeld als kinderbegeleider, of u zou misschien een minder bedeeld moslimkind in huis willen nemen.
U zou ook een moskee kunnen bezoeken of een theehuis of een andere plaats waar moslimmannen bij elkaar komen. Daar zou u eerst eens wat rond kunnen kijken, u zou de mannen beter leren kennen en vervolgens zou u hen deelgenoot kunnen maken van de normen en waarden die hier in Nederland gelden. U zou hen bijvoorbeeld kunnen leren dat het oneervol is om vrouwen op te sluiten.
Ik kan u natuurlijk niet precies voorschrijven hoe u deze moslimkinderen en -mannen moet helpen. Ik kan u alleen proberen duidelijk te maken dat, wanneer jongeren steeds maar weer de boodschap krijgen dat het Westen hen haat en dus ook door hen gehaat moet worden, u niet gek moet opkijken dat zij uiteindelijk ook vanuit deze haat zullen handelen.
Als u zich afvraagt waarom u zich als vrijwilliger zou aanmelden, dan moet u goed voor ogen houden dat het geen altruïsme is, maar een praktische noodzaak. De Ahmeds van deze wereld zijn, met behulp van mensen als Jan, de latere erfgenamen van onze samenleving. In latere generaties zullen we van hen afhankelijk zijn voor het behoud van onze cultuur en onze nalatenschap. Als we hen in handen geven van fundamentalisten, drugsverslaafden, de seksindustrie of hooligans, dan verliezen we hen. Dan kunnen we toekijken als ze onze auto’s in brand steken, inbreken in onze huizen, onze pubers aanranden en, op den duur, onze treinen laten ontsporen en onze vliegtuigen neerhalen.
Tegen diegenen onder u die geloven dat wij ons eigen lot in handen hebben, dat we niet achterover moeten leunen en toekijken, wil ik zeggen: laten we opstaan en ingrijpen, zo goed als ons voorstellingsvermogen dat toelaat en met de middelen en de tijd die ons ter beschikking staan.
Source : le Volkskrant 12-10-06 par Ayaan Hirsi Ali, résident fellow du American Enterprise Institute. Elle contribuera régulièrement de Washington fournir au forum vk.nl C'est l'opération d'un texte qui elle a exprimé le lundi à Londres.
Les citoyens doivent aider les musulmans à intégrer afin de prévenir qu'ils glissent vers la criminalité ou dans les mains tombent de jihadi's, croit Ayaan Hirsi Ali
Zij zal regelmatig vanuit Washington bijdragen leveren aan Forum. Dit is de bewerking van een tekst die zij maandag in Londen uitsprak voor de Nederlandse City Lunches.
Burgers moeten moslims helpen integreren om te voorkomen dat zij afglijden naar criminaliteit of in handen vallen van jihadi’s, meent Ayaan Hirsi Ali
Ahmed is 18 jaar oud. Zijn ouders komen uit Marokko, maar hij is Nederlands. Hij woont in Amsterdam-West. Hij is net toegelaten tot de Universiteit van Amsterdam, als rechtenstudent. Mensen vragen hem vaak hoe hij het toch zo ver heeft kunnen schoppen. Amsterdam-West is immers de buurt waar ook Mohamed B. is opgegroeid, een arme en troosteloze wijk.
De meeste kinderen waarmee Ahmed opgroeide, zitten nu in de gevangenis of zijn er net weer uit, ze zijn drugsverslaafden, schoolverlaters of lid van een of andere jihad- groep.
Het is daarom niet zo gek dat zo veel mensen hem gefascineerd vragen hoe het toch komt dat Ahmed het zo ver heeft gebracht.
Ahmed vertelt dan altijd over zijn ‘tweede vader’, een Nederlandse man die hem na schooltijd hielp met zijn huiswerk. Deze man, Jan genaamd, had Ahmed ontmoet bij de bushalte. Hij had hem gevraagd naar zijn ouderlijk huis. Ahmed komt uit een gezin met negen kinderen. Zijn vader is er bijna nooit en zijn moeder is analfabeet. Met zijn vier oudere broers viel niet te leven; die zijn, na jaren in de gevangenis te hebben gezeten, door hun vader teruggestuurd naar Marokko. Zijn drie zusters zijn getrouwd en hebben zelf al kinderen.
Jan mocht Ahmed wel en had medelijden met hem. Hij had een zoon van dezelfde leeftijd en besloot Ahmed mee naar huis te nemen. Bij Jan thuis maakte Ahmed kennis met een dagelijks ritme dat hem volkomen vreemd was. Alles ging volgens de klok. Er was een tijd om te eten, om te werken, om te ontspannen. Het hele jaar en alle seizoenen kenden een vaste planning. Dan ging het gezin op vakantie, dan weer ging men bij oma op bezoek, enzovoort.
Bij Jan thuis kwam hij ook met kunst in aanraking. Hij bezocht musea en galerieën. Hij leerde Rembrandt kennen, Van Gogh, Holbein, Van Goyen, Frans Hals, maar ook pop art. Hij leerde die kunst waarderen. Jan nam zijn zoon en Ahmed mee naar concerten van Bach, Beethoven en Berlioz. Ahmed las boeken van Shakespeare, maar ook van Vestdijk, Louis Couperus, Gerard Reve en Willem Frederik Hermans.
Bij Jan thuis zit iedereen aan tafel: vader, moeder, broers en zusters. Wanneer er iets te vieren valt, zitten mannen en vrouwen bij elkaar in de huiskamer. Meisjes en jongens spelen met elkaar. Bij Ahmed thuis worden de jongens naar buiten gestuurd en blijven de meisjes binnen.
Jan had zo zijn manier om Ahmed over allerlei dingen te vertellen. Bijvoorbeeld over seks. Seks was geen zonde, zei Jan, maar een daad van liefde en hartstocht. Het kon voor grote emotionele beroering zorgen, maar ook een bron van ziekten zijn. Ahmed leerde in het gezin ook dingen te plannen. Eerst ga je naar de basisschool, dan naar de middelbare school en als je intelligent genoeg bent, kun je daarna naar de universiteit. Wanneer je daar je bul hebt gehaald, ga je solliciteren.
Ahmed leerde dat bepaalde dingen wel belangrijk zijn, maar dat je er geen diploma voor kunt halen. Bijvoorbeeld hard werken, arbeidsethos, beleefd converseren, tafelmanieren, hoe je te kleden. Maar bovenal leerde hij zijn eigen gevoelens te herkennen en te beheersen. Wanneer hij kwaad was, viel hij niet uit, maar zei hij alleen maar dat hij van streek was en legde uit waarom. Hij leerde de pijn en het verdriet van anderen begrijpen.
Dat alles had hij thuis helemaal niet geleerd. Zijn vader was niet alleen fysiek vaak afwezig; als hij er wel was, was hij emotioneel onbereikbaar. En haar moeder had het veel te druk met haar dagelijkse werk. Zijn broers waren evenmin een goed voorbeeld voor hem geweest, maar Ahmed verweet hun dat niet, zij hadden immers ook niemand tot voorbeeld gehad .
Wat kunnen burgers doen om niet-westerse immigranten, in het bijzonder moslims, te helpen integreren in de Europese samenleving? Ik zou willen dat iedereen het voorbeeld van Jan zou volgen. Natuurlijk besef ik dat Jan en zijn gezin bijzonder zijn en dat niet elk moslimgezin hetzelfde is als dat van Ahmed. Ook begrijp ik dat niet elke moslimjongen even ontvankelijk als Ahmed zal zijn voor een hulpvaardige vreemde. Het verhaal van Ahmed en Jan is maar één voorbeeld van een geslaagde relatie tussen een kansarme moslimjongen en een kansrijke autochtoon.
Er zijn meer voorbeelden. Ik ken een jong gezin dat het 6-jarige Turkse kind bij hen in de buurt, dat verwaarloosd wordt door zijn ouders, met hun even oude zoon laat spelen en mee laat eten, en hem zo voor een deel een opvoeding geeft die hij anders nooit zou krijgen. Er is de Nederlandse vrouw die tweemaal per week twee moslimmeisjes bij zich thuis ontvangt en hen helpt met de Nederlandse taal. Er zijn vrijwilligers die moslims helpen in buurtcentra.
Waarom leg ik zo de nadruk op moslims? Omdat zij, ongeacht hun land van herkomst, het doelwit zijn van de jihadisten en hun radicale antiwesterse boodschap. Op dit moment lijken de fundamentalisten van de rijke Golfstaten een monopolie te hebben op de harten en hoofden van onze islamitische minderheid. Het wordt hoog tijd dat wij de concurrentie met hen aangaan. De jihadisten appelleren aan de onderbuikgevoelens van de moslims hier. Ze houden hun voor dat hun achterstand een gevolg is van discriminatie, van islamofobie, van de uitbuiting van hun ouders en hun landen door de ongelovigen, en van hun eigen goddeloosheid. Deze boodschap van uitsluiting wordt opgediend met een islamitisch sausje en heeft, gelet op de resultaten van de afgelopen decennia, wel enig succes. Het is tijd dat wij appelleren aan de ratio van onze moslimburgers.
Misschien zegt u: ‘We betalen een hoop belasting, we hebben het erg druk, we hebben onze eigen gezinnen waarvoor we moeten zorgen, waarom zou ik me daar druk om maken?’ Maar dan zeg ik dat u het moet doen uit welbegrepen eigenbelang. Het integratiebeleid van de overheid heeft de afgelopen decennia weinig opgeleverd. Het mag vreemd klinken, maar dat is ook logisch. Natuurlijk zijn er zaken die alleen de overheid kan doen: het beperken van de immigratie om de integratie te bevorderen, een doordacht spreidingsbeleid om gettovorming tegen te gaan, maatregelen om de discriminatie in het onderwijs en op het werk te ontmoedigen; de openbare orde handhaven.
Maar de overheid kan alleen maar de voorwaarden scheppen voor individuen om deel te nemen aan de samenleving; zij kan hen daar niet toe dwingen. Zo kan ze gratis onderwijs voor iedereen beschikbaar stellen – wat in heel West-Europa het geval is, in tegenstelling tot de landen waaruit de moslimmigranten afkomstig zijn –, maar ze kan er nooit voor zorgen dat elk kind ook werkelijk naar school gaat. Verplichte aanwezigheid op school is mooi op papier, maar het handhaven ervan is een bureaucratische nachtmerrie.
En zelfs als kinderen werkelijk op school verschijnen, dan nog moeten ze zelf hun best doen om goed te leren. Dat nu is de verantwoordelijkheid van hun ouders. Ouders voeden op, zorgen voor een veilig en schoon thuis, stimuleren hun kinderen om te leren, te spelen, te ontspannen, en om andere kinderen en hun buren te respecteren. Dit zijn universele waarden en ze zijn zo vanzelfsprekend, maar veel moslimouders lijken in verwarring te zijn. Ze hebben te grote gezinnen, wonen in te kleine huizen, zijn vaak analfabeet en leven in een omgeving met veel drugsgebruik en criminaliteit. Ze hebben een neiging om de westerse samenleving in haar geheel af te wijzen, en daarmee in handen te vallen van de jihadisten.
Extremistische imams azen als roofdieren op deze kwetsbare gemeenschappen, en ook landen als Saudi-Arabië zijn actief in het verspreiden van antiwesterse, oorlogszuchtige propaganda die juist op deze gemeenschappen is gericht. En zelfs al zou er geen jihad-filosofie zijn of een andere anti-westerse ideologie, dan nog zullen nietfunctionerende families kwetsbaar zijn voor criminaliteit en geweld. De overheid kan dus maar in beperkte mate wat uitrichten. En veel islamitische ouders kunnen hun verantwoordelijkheid voor de opvoeding van hun kinderen niet altijd op zich nemen. Dan rijst de vraag: ‘Wie moet het dan doen? Wat kunnen burgers doen om kinderen van moslimmigranten in de samenleving op te nemen?’
In het verslag van het parlementaire onderzoek naar dertig jaar integratiebeleid in Nederland komt als opvallendste conclusie naar voren dat de migranten die wél succesvol waren geïntegreerd, dit niet hadden bereikt met behulp van de overheid, maar van aardige, behulpzame buren, onderwijzers en andere autochtone Nederlanders die zich betrokken voelden bij deze gezinnen en hun integratieproblemen.
Zij die niet integreerden, zijn geïsoleerd, ofwel uit eigen verkiezing ofwel als gevolg van discriminatie. Deze mensen zijn de verliezers, en de samenleving waarin zij leven is dat nog veel meer. Islamitische radicalen zijn tegenwoordig de krachtigste verleiders van deze geïsoleerde groepen. Hun boodschap is dat onze westerse samenleving decadent is, vies en lelijk, dat zij geen zelfbeheersing kent en gevaarlijk immoreel is.
Als u de moeite zou nemen om in de buurten van deze arme moslimmigranten rond te kijken, zou u het vuil en het verval zien. U zou lelijke gebouwen zien en gewelddadige hiphop en rap horen. Op de trottoirs en in de kelders zou u jongeren zien die verslaafd zijn aan heroïne of andere rotzooi.Vanaf billboards staren half ontklede vrouwen u verleidelijk aan. Dat is de ongeremde seksualiteit waar veel islamitische nieuwkomers het over hebben. En omdat je in deze buurten niet in contact komt met Mozart, Ruisdael of Shakespeare, is het voor extremisten niet moeilijk om de jongeren ervan te overtuigen dat platte seks het enige is dat het Westen te bieden heeft.
Als u vandaag een zogeheten ‘zwarte school’ zou bezoeken of een ‘zwarte buurt’, zou u misschien besluiten om u als vrijwilliger aan te melden, bijvoorbeeld als kinderbegeleider, of u zou misschien een minder bedeeld moslimkind in huis willen nemen.
U zou ook een moskee kunnen bezoeken of een theehuis of een andere plaats waar moslimmannen bij elkaar komen. Daar zou u eerst eens wat rond kunnen kijken, u zou de mannen beter leren kennen en vervolgens zou u hen deelgenoot kunnen maken van de normen en waarden die hier in Nederland gelden. U zou hen bijvoorbeeld kunnen leren dat het oneervol is om vrouwen op te sluiten.
Ik kan u natuurlijk niet precies voorschrijven hoe u deze moslimkinderen en -mannen moet helpen. Ik kan u alleen proberen duidelijk te maken dat, wanneer jongeren steeds maar weer de boodschap krijgen dat het Westen hen haat en dus ook door hen gehaat moet worden, u niet gek moet opkijken dat zij uiteindelijk ook vanuit deze haat zullen handelen.
Als u zich afvraagt waarom u zich als vrijwilliger zou aanmelden, dan moet u goed voor ogen houden dat het geen altruïsme is, maar een praktische noodzaak. De Ahmeds van deze wereld zijn, met behulp van mensen als Jan, de latere erfgenamen van onze samenleving. In latere generaties zullen we van hen afhankelijk zijn voor het behoud van onze cultuur en onze nalatenschap. Als we hen in handen geven van fundamentalisten, drugsverslaafden, de seksindustrie of hooligans, dan verliezen we hen. Dan kunnen we toekijken als ze onze auto’s in brand steken, inbreken in onze huizen, onze pubers aanranden en, op den duur, onze treinen laten ontsporen en onze vliegtuigen neerhalen.
Tegen diegenen onder u die geloven dat wij ons eigen lot in handen hebben, dat we niet achterover moeten leunen en toekijken, wil ik zeggen: laten we opstaan en ingrijpen, zo goed als ons voorstellingsvermogen dat toelaat en met de middelen en de tijd die ons ter beschikking staan.
Wednesday, October 11, 2006
History of Holland
From the spring of 39 to the autumn of 38, Agrippa was proconsul of Gaul, where he laid the foundations of Roman rule north of the Alps. Until then, the province had been left to its own: it had been conquered by Julius Caesar, but the civil wars had prevented decent administration. This was now to change. First, Agrippa crossed the river Rhine and fought on behalf of the Ubians a war against the Suebians, a Germanic tribe that was notoriously aggressive. After the campaign, Agrippa resettled the Ubians on the west bank of the Rhine, and founded Ara Ubiorum, a city that became better known as Cologne. At the same time, a part of the tribe of the Chatti migrated to the Lower Rhine and Waal, where it mixed with the natives and accepted their ancient name: Batavians, "people of the fertile wetlands". Their capital was Batavodurum, modern Nijmegen.
Agrippa also built several roads: one from the Gallic capital Lugdunum (Lyons) to Aquitania in the west (where a rebellion was suppressed in 38), one to the Upper Rhine in the northeast, and one to Langres in the north, where it divided into two branches: to the northwest, to Reims and the Channel, and to the north, to Trier and Cologne. The presence of Italian wine amphora in towns along the new roads proves that merchants followed in the footsteps of the soldiers.
Agrippa also built several roads: one from the Gallic capital Lugdunum (Lyons) to Aquitania in the west (where a rebellion was suppressed in 38), one to the Upper Rhine in the northeast, and one to Langres in the north, where it divided into two branches: to the northwest, to Reims and the Channel, and to the north, to Trier and Cologne. The presence of Italian wine amphora in towns along the new roads proves that merchants followed in the footsteps of the soldiers.
Friday, October 06, 2006
Ayaan mijn Vrijheid: autobiografie of Ghostwriters
Ayaan Hirsi Ali boek ayaan mijn vrijheid in drie dagen uitverkocht. Bij www.ayaanmijnvrijheid.nl Uitgever Augustus enkele fragementen. Kleine bloemlezing uit eigen werk AYAAN HIRSI ALI LEEST Rubinstein's luisterboek, parool radio
nrc: Van pippi tot sherherazade kopt nrch boeken over de spookschrijver van Hirsi Ali's Mijn Vrijheid de autobiographie hirsi ali in boekrecencies.
Met nummer aflatende aantijgingen haar in kwaad daglicht te stellen betichtte deze krant eerder over Wal-Mart doneerde aan denk tank Hirsi Ali, Ayaan van goud zoekerij door zich met het insituut for public policy research te Washington, District Columbia VS in te laten.nrc: Van pippi tot sherherazade kopt nrch boeken over de spookschrijver van Hirsi Ali's Mijn Vrijheid de autobiographie hirsi ali in boekrecencies.

ontbreekt hier een steunkleur, is het zetduiveltje bezig of is de schrijfster door de red light decoratie of traiteur garnering van langstrumpf etalage materiaal op het verkeerde been gezet?
Hirsi Ali: parlement zwak en gewetenloos - Problemen met integratie onopgelost
De Tweede Kamer is zwak, gewetenloos en zonder geheugen.
Dat zegt het voormalig Kamerlid voor de VVD Ayaan Hirsi Ali vandaag in deze krant.
Hirsi Ali ging begin deze maand aan het werk bij de Amerikaanse denktank
American Enterprise Institute. Gisteren verscheen haar nieuwe boek, Mijn Vrijheid.
Hirsi Ali vindt dat de toegenomen omvang van vrouwenhandel in Nederland wordt genegeerd. Door de combinatie van het restrictieve vreemdelingenbeleid en de opheffing van het bordeel verbod zijn wij weer slaven handelaars van de ergste soort geworden, zegt Hirsi Ali.
Het probleem wordt nu doodgezwegen. Ich habe es nicht gewusst, is nu van toepassing op de moderne vrouwenhandel in Nederland.
De conservatieve Amerikaanse denktank waar Ayaan Hirsi Ali werkt, steunt het controversiële winkelbedrijf Wal-Mart zonder openbaar te maken betaald te worden door een aan de retailreus verbonden organisatie.
Naast Hirsi Alis American Enterprise Institute steunen vier andere behoudende organisaties in interviews en ingezonden stukken in grote Amerikaanse kranten Wal-Mart zonder de financiële banden te openbaren. Dat onthulde The New York Times gisteren.
De relaties zijn een nieuw bewijs voor de gegroeide politieke invloed van Wal-Mart, na oliebedrijf ExxonMobil het grootste bedrijf ter wereld. Wal-Mart ligt onder meer onder vuur omdat het illegale werknemers s nachts in de winkels zou opsluiten en het Amerikaanse midden- en kleinbedrijf uit de markt zou hebben gedrukt. Honderdduizenden vrouwen voeren een rechtszaak tegen het bedrijf omdat zij stelselmatig gediscrimineerd zouden zijn.
In aanloop naar de Amerikaanse tussentijdse verkiezingen in november hebben prominente Democratische politici de aanval geopend op Wal-Mart. Senator Hillary Clinton is een van hen. Tijdens het gouverneurschap van haar man was zij nog commissaris bij Wal-Mart.
Hirsi Ali was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. Volgens de organisaties en de Walton Family Foundation zijn de bedragen verwaarloosbaar en staan ze los van de uitlatingen. De Walton Family Foundation had volgens de meest recente cijfers in 2004 een budget van 609 miljoen dollar (480 miljoen euro). American Enterprise Institute haalde dat jaar 24 miljoen dollar binnen van diverse geldschieters.
De toenmalige hoofdredacteur van het huisblad van het American Enterprise Institute - hij werkt inmiddels in het Witte Huis - schreef in juni over wat wij noemen de Aanval van de Snobs die pogingen doen Wal-Mart af te schilderen als een duivelse plaag.
Monday, October 02, 2006
Einsatz wie beim Polit-Thriller
Für die Kasseler Polizei war die Verleihung des Bürgerpreises an Ayaan Hirsi Ali eine Herausforderung http://translate.google.com/translate_t
Von Ellen Schwaab 01.10.2006 Kassel. Als Ayaan Hirsi Ali Kassel gestern Nachmittag unversehrt Richtung Berlin verlässt, atmet Polizeiführer Gerd Thielmann auf. Die wegen einer Morddrohung hoch gefährdete Islamistenkritikerin, die gestern in der Stadthalle mit dem Bürgerpreis "Glas der Vernunft" ausgezeichnet wurde, hat die Kasseler Polizei und den Staatsschutz zwei Tage lang in Atem gehalten. "Du bist die Nächste", diese Drohung hatte der Mörder des niederländischen Regisseurs Theo van Gogh bei der Leiche hinterlassen. Die aus Somalia stammende Preisträgerin, die aus Amsterdam nach Kassel kam, steht deshalb unter ständigem Personenschutz. Für die Polizei bedeutete das: Bewachung rund um die Uhr. Nicht nur der Preisträgerin, sondern auch der Orte, an denen sie sich aufhielt. Das bescherte dem Schlosshotel, wo die 36-Jährige übernachtete und am Samstagabend mit einem festlichen Dinner empfangen wurde, ungewohnte Gäste. Personenschützer sitzen mit am Tisch und übernachten in den Nachbarzimmern, andere halten das Gebäude im Auge. Bis zu 50 Beamte, so schätzt Schlosshotel-Chef Volker A. Deigendesch, sind dort im Einsatz. In der Leitstelle der Polizei überwacht ein Führungsstab von sieben hochrangigen Beamten den zweitägigen Einsatz. Doch die eigentliche Arbeit hat Wochen vorher begonnen. "Wir haben schon seit 14 Tagen engen Kontakt mit den Holländern", sagt Einsatzchef Thielmann. "Da steckt eine Menge Arbeit im Vorfeld drin." Absprachen mit dem Kuratorium des Bürgerpreises, den Betreibern des Kongress Palais Kassel - Stadthalle, dem Catering-Service, dem Schlosshotel, der holländischen und der Berliner Polizei, Austausch mit dem Landeskriminalamt, dem Bundeskriminalamt und den Kollegen in Berlin ... Personenschützer holen Ayaan Hirsi Ali an der Grenze ab, begleiten sie gemeinsam mit holländischen Kollegen nach Kassel. Das Schlosshotel und das Kongress Palais werden Tag und Nacht bewacht. Beamte sind auch in Zivil unterwegs, halten die Brennpunkte im Blick. Andere halten den Verkehr im Auge, ein aus Südhessen angeforderter Polizeihubschrauber überwacht das Geschehen aus der Luft. Der silberne BMW, mit dem die Preisträgerin vom Hotel zum Hintereingang des Kongress Palais gebracht wird, stand aus Sicherheitsgründen über Nacht im Polizeihof. Als der Wagen gestern um 11.16 Uhr im Konzertgarten vorfährt, steht der Hubschrauber über der Stadthalle. Am frühen Morgen hat Schäferhündin Anka mit Hundeführer Markus Risch das Gebäude nach Sprengstoff abgesucht. Nun wimmelt es drinnen an bewaffneten Personenschützern und anderen Einsatzkräften. Und doch sagt Einsatzleiter Thielmann: "Eine hundertprozentige Sicherheit können wir nicht garantieren." Die Anspannung in der Leitstelle bleibt, bis der Konvoi mit Ayaan Hirsi Ali am späten Nachmittag die niedersächsische Grenze erreicht. Alles ist gut gegangen. Auch der Profi ist erleichtert. "Es ist ein gutes Gefühl", sagt Thielmann, "für die ganze Mannschaft." | Of inches Schwaab 01.10.2006 Kassel. When Ayaan Hirsi Ali Kassel yesterday leaves afternoon intact direction Berlin, police leader Gerd Thielmann draws a deep breath. The Islamistenkritikerin, which was distinguished yesterday in the town hall with the citizen price “glass of the reason”, endangered highly because of a murder threat, kept the Kasseler police and the state protection two days long in breath. “You are the next one”, this threat the murderer of the Netherlands director Theo van Gogh with the corpse had left. The Preisträgerin, which came from Amsterdam to Kassel, originating from Somalia, stands therefore under constant protection of individuals. For the police meant: Guard around the clock. Not only the Preisträgerin, but also the places, at which it was. The given the lock hotel, where the 36-Jährige stayed overnight and became on Saturday evening with a festive Dinner to receive, unusual guests. Personenschützer sit also at the table and stay overnight in the neighbour rooms, others hold the building in the eye. Up to 50, then lock hotel boss Volker A. Deigendesch estimates officials, is there in the use. In the directing center of the police an operations staff of seven high-ranking officials supervises the two-day employment. But the actual work began weeks before. “We have already for 14 days close contact with the dutchmen”, say employment boss Thielmann. “There a quantity is work in the apron in it.” Arrangements with the Kuratorium of the citizen price, the operators congress of the palace Kassel - town hall, the Catering service, the lock hotel, the Dutch and the citizen of Berlin police, exchange with the state criminal police agency, the Federal Criminal Investigation Office and the colleague in Berlin… Personenschützer fetch Ayaan Hirsi Ali at the border, accompany them common with Dutch colleagues to Kassel. The lock hotel and congress the palace are guarded day and night. Officials are also in civilian clothes on the way, hold the focuses in the view. Others hold traffic in the eye, from south Hessen of requested law enforcement helicopters supervise the happening from air. Silver BMW, with which the Preisträgerin is brought from the hotel to the back door congress of the palace, stood for safety reasons over night in the police yard. When the car moves forward yesterday at 11.16 o'clock in the concert garden, the helicopter stands over the town hall. On the early morning shepherd dog Anka with dog leader Markus Risch searched the building for explosive. Now it wimmelt inside at armed Personenschützern and other task forces. And employment leader says Thielmann nevertheless: “We cannot guarantee a hundred percent security.” The strain in the directing center remains, until the convoy with Ayaan Hirsi Ali achieves the border of Lower Saxony in the late afternoon. Everything went well. Also the professional is relieved. “It is a good feeling”, says Thielmann, “for the whole crew.” |
Friday, September 01, 2006
Hirsi Ali: Dutch Tolerance Is Pretence
THE HAGUE, 02/09/06 - The Dutch like to call themselves open and tolerant, but in reality they do not like divergent views. They pride themselves on being level-headed, yet the media and political debate are dominated by "emotional voyeurism," according to Ayaan Hirsi Ali.
The critic of Islam and former MP made her informal farewell this week to Dutch politics. Her party, the conservatives (VVD) had organised a symposium for the event on the question of what a 21st century representative of the people should be able to do. Hirsi Ali expressed her gratitude towards the Netherlands, which she said she loves and where she has had so many opportunities.
Somali-born Hirsi Ali left the Lower House this spring following a row about her Dutch passport, which fellow-party member and Integration Minister Rita Verdonk took away from her. Although she got it back again, she will start work next week at the American Enterprise Institute, a conservative think-tank in Washington.
Hirsi Ali considers it paradoxical that she is seen in the US as a bridge-builder between the West and Islam, but in the Netherlands as a polemicist. "The Dutch have difficulty with dissenters. They prefer to team up with the like-minded."
Hirsi Ali also expressed her surprise at the great attention that she says is paid in the Netherlands to emotions that democratic decisions and debates bring about. She considers the media should stop this "emotional voyeurism." Then politicians would automatically give up their "emotional exhibitionism."
Former VVD leader Frits Bolkestein chaired the symposium. He argued that Islamic terrorism can only be combated by Muslims. "That is why the US war against Iraq is so unbelievably stupid. The Dutch government has allowed itself to be towed along by the US."
With Hirsi Ali, Bolkestein argued against Islamic schools. "Separate schools are a harbinger of a divided society." He thinks it will take a long time until the Islamic world will catch up on its arrears. Youngsters there are impatient, he believes. "They say, 'Yankee go home' and then, 'please take me with you."
Close www.nisnews.nl
The critic of Islam and former MP made her informal farewell this week to Dutch politics. Her party, the conservatives (VVD) had organised a symposium for the event on the question of what a 21st century representative of the people should be able to do. Hirsi Ali expressed her gratitude towards the Netherlands, which she said she loves and where she has had so many opportunities.
Somali-born Hirsi Ali left the Lower House this spring following a row about her Dutch passport, which fellow-party member and Integration Minister Rita Verdonk took away from her. Although she got it back again, she will start work next week at the American Enterprise Institute, a conservative think-tank in Washington.
Hirsi Ali considers it paradoxical that she is seen in the US as a bridge-builder between the West and Islam, but in the Netherlands as a polemicist. "The Dutch have difficulty with dissenters. They prefer to team up with the like-minded."
Hirsi Ali also expressed her surprise at the great attention that she says is paid in the Netherlands to emotions that democratic decisions and debates bring about. She considers the media should stop this "emotional voyeurism." Then politicians would automatically give up their "emotional exhibitionism."
Former VVD leader Frits Bolkestein chaired the symposium. He argued that Islamic terrorism can only be combated by Muslims. "That is why the US war against Iraq is so unbelievably stupid. The Dutch government has allowed itself to be towed along by the US."
With Hirsi Ali, Bolkestein argued against Islamic schools. "Separate schools are a harbinger of a divided society." He thinks it will take a long time until the Islamic world will catch up on its arrears. Youngsters there are impatient, he believes. "They say, 'Yankee go home' and then, 'please take me with you."
Close www.nisnews.nl
Sunday, August 20, 2006
Nova: Hirsi de gelukzoeker
Hirsi Ali laat weten ontevreden te zijn met de uitzending. ‘Ik heb algemene opmerkingen gemaakt over macht, partijprogramma’s enzovoort. Het lijkt erop dat die uit de context zijn gehaald’
FRAGMENT NOVA DOCUMENTAIRE 'DE GELUKZOEKER' "Ik was verbaasd en kreeg kippenvel. Dit was het laatste wat ik had verwacht. Rita nodigde me uit voor een glas wijn en wilde er nog eens rustig over praten. Ze vertelde me dat ze alles recht ging zetten wat krom was in Nederland." "Ze is enorm populair, maar heeft geen partijprogramma. De geschiedenis wijst uit dat het gevaarlijk is als men zoveel macht krijgt."
Het Algemeen Nederlands Persbureau in StaatsMedia centrum; HILVERSUM (ANP) - Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het 'gevaar' dat Rita Verdonk in haar ogen vormt. Dat doet ze in het NOVA-televisiedocumentaire 'De Gelukzoeker', dat zaterdag 26 augustus wordt uitgezonden.
Het ex-Kamerlid zegt over de huidige minister van Vreemdelingenzaken: ,,ze is enorm populair, maar heeft geen partijprogramma. De geschiedenis wijst uit dat het gevaarlijk is als men zoveel macht krijgt.''
Kort nadat Hirsi Ali haar paspoort weer terug kreeg, ontving ze een telefoontje van Verdonk. ,,Ik was verbaasd en kreeg kippenvel. Dit was het laatste wat ik had verwacht. Rita nodigde me uit voor een glas wijn en wilde er nog eens rustig over praten. Ze vertelde me dat ze alles recht ging zetten wat krom was in Nederland.''
Ja, het geld dat stom is maakt recht wat krom is want moraal wijkt voor de poen.
Na "De heilige Ayaan" zie zemblabla 11 mei 2006 die zelfde avond Hirsi Ali uit NY na deels zien vooraf maar niet de hele uitzending in Nova door Twan Huijs: "Was u een economische vluchtelinge?" AHA: "Ja, dat heb ik ook uitgebreid verteld. Ik heb in een uh, volgens mij programma's. In mijn optredens zeg ik ook altijd als ik geconfronteerd wordt met 'Je hebt gelukzoekers', 'Maar ik ben de grootste gelukzoeker'
En heeft ze het voor deze hetze gemobiliseerde gajus een leuke suggestie voor de titel van de door publieksgelden betaalde documentaire gegeven. Want ze heeft ZELF gezegd dat ze haar geluk zoekt. En dat mag niet zonder biafrabuikje.
Op de website van de Staat nieuwsomroep Novatv.nl derhalve met "Tegelijkertijd leidt de uitzending van een Zembla documentaire over de leugens rondom haar vluchtverhaal tot haar vertrek uit de Nederlandse politiek". Zodat het geheel quad erat demonstratum ist.
Blijft de vraag of het beter is dat iemand dan "men" zoveel macht krijgt. Dan zou men er iets tegen kunnen doen. De men BV ikjes zijn onder het partijmacht juk van de kuddegeest, populistische volksmenners, geinstitutionaliseerd corrupte partij programmatuur en verfijnde promotiemechanismen want een termijntje in de kamer verhoogd de marktwaarde bij het bedrijfsleven. Vandaar dat velen zich niet herkiesbaar stellen.
Dagblad Trouw Hirsi Ali waarschuwt voor 'gevaar' Verdonk en het in de oorlog foute de Telegraaf nemen het nieuws braaf met foto over want voor politieke content heeft de krant geen geld en moet men zich met een armzalig ANP-nieuws abonnement behelpen.
De publieke omroep Staats nieuws TV nos.nl plaatst alvast op 20 augustus over de NOVA documentaire De Gelukszoeker 26 augustus een week tevoor het bericht;
VVD schaart zich vierkant achter minister Verdonk na kritiek op haar van oud-Kamerlid Hirsi Ali. VVD-partijleider Rutte noemt Hirsi Ali "rancuneus".
Ja, de Volks Vrouwen Domheid van oprutte uit de volksvertegenwoordiging door verdonkeremanen van paspoort wil ex-kamerlid Ayaan Hirsi Ali na het ontnemen van haar zetel het liefst de VVD uit want zoiets siert dit Haags bureaucratisch politieke verenigingen, partij en staats proletariaat.
In een interview met het tv-programma Nova zegt Hirsi Ali dat Verdonk geen ideeën en geen programma heeft. Volgens haar heeft de geschiedenis uitgewezen dat het gevaarlijk is als zulke mensen veel macht krijgen.
VVD-leider Mark Rutte neemt het in een reactie op voor Verdonk, die achter hem tweede staat op de lijst voor de Kamerverkiezingen van 22 november. Verdonk zelf wil niet reageren.
De vader van Verdonk heeft zeker als Indiëganger bij de marine leren vissen want tijdens het paspoort debat werd hij erg boos op de kamerleden over zijn doerak van een dochter en had hij, zo lazen wij in HP de neiging had een handgranaat die Tweede Kamer in te gooien.
Zo wilde deze Nederlands-Indië veteraan de guppen mores leren want dankzij de teevee lijken de volksvertegenwoordigers na uren voor de treurbuis zo op visjes in een aquarium. Hij werkte als militair in "Ons Indië" tijdens de politioneele acties ofzo zodat duidelijk wordt waar ijzeren Rita haar befehl ist befehl mentaliteit, vreemdelingenvrees en opsluitingsdrang vandaan heeft.
Schulz-Van Haegen (Verkeer en Waterstaat) spreekt zelfs over koppersnellers mentaliteit want Er lopen headhunters rond op het Binnenhof verlaat de politiek.
"Het is de afgelopen regeringsperiode echt een heksenketel geweest in de politiek, met onder andere de perikelen rond D66 en minister Verdonk en Ayaan Hirsi Ali. Balkenende is denk ik zo'n negentig procent van de tijd bezig geweest om de kikkers in de kruiwagen te houden, en is aan echt regeren dus maar weinig toegekomen."
Regeren wordt in 95 % door de ambtenaren gedaan en de Bak ellende III volgt na de verkiezingen 22 november. JP Balkenende was o.a. vice voorzitter van de "cristelijke" NCRV en kan goed met de publiek omroep overweg.
DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamerlid Bibi de Vries van de VVD stelt zich niet kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. Bibi de Vries verlaat Kamer in het kielzog van Aartsen.
Daar is weinig aan verloren want Bibi de Vries heeft de lichte richting van atheneum Hageveld te Heemstede met moeite gehaald. Voor geschiedenis haalde ze amper een vijf vanwege de begripsvragen. Dat lag dan volgens haar aan de manier van lesgeven. Goed in talen en toch wiskunde 1 in het pretpakket om te mogen studeren.
Had grote moeite met open vragen en wel affiniteit met regeltjes.
vandaar de latere keuze voor belastingadviseur.
In de affaire over het Nederlanderschap van voormalig VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali zei De Vries dat Verdonk Hirsi Ali ,,opjaagde als aangeschoten wild''. ,,Als er ook maar iets gebeurt met Hirsi Ali zijn er mensen binnen de VVD die bloed aan hun handen hebben.'
Zijn er in de gedaante van mensen zal ze bedoelen. Men wast de handen gewoon in onschuld. Ceasar werd ook collectief door wel 20 senatoren doorgestoken, een zelfs et tu Brutus want apen doden ook periodiek hun soortgenoten. Dat hoort zo in de politieke arena want het volk wil bloed zien dus moeten er koppen rollen in deze afmaakcultuur waarbij iedereen die verkeerde informatie verstrekt wordt afgeschilderd als fraudeur, bedrieger of gelukzoeker oftewel golddigger en vluchteling uit economische motieven waar het aslylrecht niet voor bedoeld is.
De VVD voorlichting (c) - 25/8/2006 maakt bekend op Website Fadime Örgü dat Orgu zich niet kandidaat stelt na 8 jaar Tweede Kamerfractie mediabeleid en jeugdzorg.
Ja, met die grijze wolven in aantocht vanwege de ultra-rechtse coalitie zou ik het ook wel weten.
De Turkse moslimbroederschap wil net als de 88 brothers in Egypte geen vrouwen in de politiek want de enige vrouw op de kieslijst mocht niet in het parlement daar.
Toen ik voor het eerst een tekst van Mw Fadime las dacht ik hoe kan iemand die zulke
lege HAVO zinnen maakt Kamerlid zijn?. Misschien is dat de invloed van haar moedertaal. Zij heeft vast nooit oud Nederlands gelezen.
De VVD heeft nu eenmaal onvoldoende kader dus elders functies genoeg te verdelen.
Er wordt vast weer een middelmaat aangezocht dat eenvoudigweg niet in een zakelijke omgeving te handhaven zou zijn. Zo is de volksvertegenwoordiging tot volkseducatief instituut en politieke marketing van papierschuivers baantjesmolens verworden.
Die dijk van een meid Annette Nijs verdwijnt gelukkig in een forse wachtgeldregeling.
Jozias van Aartsen houdt niet van politiek en gaat ook weg. Van Aartsen ontketende een liberale perestrojka in zijn fractie. Hij gaf zijn partijgenoten veel meer ruimte dan zijn voorgangers en schrijft dat vanaf de oprichting binnen de VVD „een richtingenstrijd woedt tussen een naar populisme neigende stroming (...) en een vrijzinnige stroming (...)”
Een deel van zijn fractie begint te morren, met name de backbenchers die snakken naar een strakkere leiding. Diezelfde ‘werkbijen’ ergeren zich ook aan de bescherming die Van Aartsen biedt aan Hirsi Ali, een Kamerlid dat wel gretig gebruik maakt van de nieuwe politieke vrijheid in de fractie.
In NRC Handelsssblad 22 mei 2005 Diplomatie kan falen rond Hirsi Ali niet repareren schrijft Jan Melissen - Professor of Diplomacy at Antwerp University, Belgium, and in The Netherlands he lectures at the Clingendael Institute of International Relations and Leiden University;
Premier Balkenende zei dat hij zich zorgen maakt over de imagoschade die Nederland oploopt als gevolg van de berichtgeving in de buitenlandse media over de affaire-Ayaan Hirsi Ali. Hier ligt volgens hem een belangrijke taak voor Nederlandse ambassadeurs. Die moeten zich actief opstellen om de "schade te repareren".
De premier toont er weinig begrip van hoe de media werken en het lijkt dat hij onrealistische verwachtingen heeft van de Nederlandse diplomatie. Nadat de hele week in Europa over het beschamende schouwspel rond Hirsi Ali is bericht.
De suggestie dat ambassades de imagoschade in het buitenland wel even kunnen rechtstrijken, getuigt van een gebrek aan inzicht in wat de Nederlandse diplomatie nog kan doen als het leed eenmaal geleden is.
Dat de premier het handelsmerk van "Nederland als tolerant land" wil redden, doet de Nederlandse zaak dan ook geen goed. De Europese publieke opinie ziet achter de façade van tolerantie steeds vaker onverschilligheid, of erger. Dat is waarover de lezers van de Financial Times, Le Monde, Die Zeit, El País en de Wall Street Journal een aantal keren hebben kunne lezen.
FRAGMENT NOVA DOCUMENTAIRE 'DE GELUKZOEKER' "Ik was verbaasd en kreeg kippenvel. Dit was het laatste wat ik had verwacht. Rita nodigde me uit voor een glas wijn en wilde er nog eens rustig over praten. Ze vertelde me dat ze alles recht ging zetten wat krom was in Nederland." "Ze is enorm populair, maar heeft geen partijprogramma. De geschiedenis wijst uit dat het gevaarlijk is als men zoveel macht krijgt."
Het Algemeen Nederlands Persbureau in StaatsMedia centrum; HILVERSUM (ANP) - Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het 'gevaar' dat Rita Verdonk in haar ogen vormt. Dat doet ze in het NOVA-televisiedocumentaire 'De Gelukzoeker', dat zaterdag 26 augustus wordt uitgezonden.
Het ex-Kamerlid zegt over de huidige minister van Vreemdelingenzaken: ,,ze is enorm populair, maar heeft geen partijprogramma. De geschiedenis wijst uit dat het gevaarlijk is als men zoveel macht krijgt.''
Kort nadat Hirsi Ali haar paspoort weer terug kreeg, ontving ze een telefoontje van Verdonk. ,,Ik was verbaasd en kreeg kippenvel. Dit was het laatste wat ik had verwacht. Rita nodigde me uit voor een glas wijn en wilde er nog eens rustig over praten. Ze vertelde me dat ze alles recht ging zetten wat krom was in Nederland.''
Ja, het geld dat stom is maakt recht wat krom is want moraal wijkt voor de poen.
Na "De heilige Ayaan" zie zemblabla 11 mei 2006 die zelfde avond Hirsi Ali uit NY na deels zien vooraf maar niet de hele uitzending in Nova door Twan Huijs: "Was u een economische vluchtelinge?" AHA: "Ja, dat heb ik ook uitgebreid verteld. Ik heb in een uh, volgens mij programma's. In mijn optredens zeg ik ook altijd als ik geconfronteerd wordt met 'Je hebt gelukzoekers', 'Maar ik ben de grootste gelukzoeker'
En heeft ze het voor deze hetze gemobiliseerde gajus een leuke suggestie voor de titel van de door publieksgelden betaalde documentaire gegeven. Want ze heeft ZELF gezegd dat ze haar geluk zoekt. En dat mag niet zonder biafrabuikje.
Op de website van de Staat nieuwsomroep Novatv.nl derhalve met "Tegelijkertijd leidt de uitzending van een Zembla documentaire over de leugens rondom haar vluchtverhaal tot haar vertrek uit de Nederlandse politiek". Zodat het geheel quad erat demonstratum ist.
Blijft de vraag of het beter is dat iemand dan "men" zoveel macht krijgt. Dan zou men er iets tegen kunnen doen. De men BV ikjes zijn onder het partijmacht juk van de kuddegeest, populistische volksmenners, geinstitutionaliseerd corrupte partij programmatuur en verfijnde promotiemechanismen want een termijntje in de kamer verhoogd de marktwaarde bij het bedrijfsleven. Vandaar dat velen zich niet herkiesbaar stellen.
Dagblad Trouw Hirsi Ali waarschuwt voor 'gevaar' Verdonk en het in de oorlog foute de Telegraaf nemen het nieuws braaf met foto over want voor politieke content heeft de krant geen geld en moet men zich met een armzalig ANP-nieuws abonnement behelpen.
De publieke omroep Staats nieuws TV nos.nl plaatst alvast op 20 augustus over de NOVA documentaire De Gelukszoeker 26 augustus een week tevoor het bericht;
VVD schaart zich vierkant achter minister Verdonk na kritiek op haar van oud-Kamerlid Hirsi Ali. VVD-partijleider Rutte noemt Hirsi Ali "rancuneus".
Ja, de Volks Vrouwen Domheid van oprutte uit de volksvertegenwoordiging door verdonkeremanen van paspoort wil ex-kamerlid Ayaan Hirsi Ali na het ontnemen van haar zetel het liefst de VVD uit want zoiets siert dit Haags bureaucratisch politieke verenigingen, partij en staats proletariaat.
In een interview met het tv-programma Nova zegt Hirsi Ali dat Verdonk geen ideeën en geen programma heeft. Volgens haar heeft de geschiedenis uitgewezen dat het gevaarlijk is als zulke mensen veel macht krijgen.
VVD-leider Mark Rutte neemt het in een reactie op voor Verdonk, die achter hem tweede staat op de lijst voor de Kamerverkiezingen van 22 november. Verdonk zelf wil niet reageren.
De vader van Verdonk heeft zeker als Indiëganger bij de marine leren vissen want tijdens het paspoort debat werd hij erg boos op de kamerleden over zijn doerak van een dochter en had hij, zo lazen wij in HP de neiging had een handgranaat die Tweede Kamer in te gooien.
Zo wilde deze Nederlands-Indië veteraan de guppen mores leren want dankzij de teevee lijken de volksvertegenwoordigers na uren voor de treurbuis zo op visjes in een aquarium. Hij werkte als militair in "Ons Indië" tijdens de politioneele acties ofzo zodat duidelijk wordt waar ijzeren Rita haar befehl ist befehl mentaliteit, vreemdelingenvrees en opsluitingsdrang vandaan heeft.
Schulz-Van Haegen (Verkeer en Waterstaat) spreekt zelfs over koppersnellers mentaliteit want Er lopen headhunters rond op het Binnenhof verlaat de politiek.
"Het is de afgelopen regeringsperiode echt een heksenketel geweest in de politiek, met onder andere de perikelen rond D66 en minister Verdonk en Ayaan Hirsi Ali. Balkenende is denk ik zo'n negentig procent van de tijd bezig geweest om de kikkers in de kruiwagen te houden, en is aan echt regeren dus maar weinig toegekomen."
Regeren wordt in 95 % door de ambtenaren gedaan en de Bak ellende III volgt na de verkiezingen 22 november. JP Balkenende was o.a. vice voorzitter van de "cristelijke" NCRV en kan goed met de publiek omroep overweg.
DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamerlid Bibi de Vries van de VVD stelt zich niet kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. Bibi de Vries verlaat Kamer in het kielzog van Aartsen.
Daar is weinig aan verloren want Bibi de Vries heeft de lichte richting van atheneum Hageveld te Heemstede met moeite gehaald. Voor geschiedenis haalde ze amper een vijf vanwege de begripsvragen. Dat lag dan volgens haar aan de manier van lesgeven. Goed in talen en toch wiskunde 1 in het pretpakket om te mogen studeren.
Had grote moeite met open vragen en wel affiniteit met regeltjes.
vandaar de latere keuze voor belastingadviseur.
In de affaire over het Nederlanderschap van voormalig VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali zei De Vries dat Verdonk Hirsi Ali ,,opjaagde als aangeschoten wild''. ,,Als er ook maar iets gebeurt met Hirsi Ali zijn er mensen binnen de VVD die bloed aan hun handen hebben.'
Zijn er in de gedaante van mensen zal ze bedoelen. Men wast de handen gewoon in onschuld. Ceasar werd ook collectief door wel 20 senatoren doorgestoken, een zelfs et tu Brutus want apen doden ook periodiek hun soortgenoten. Dat hoort zo in de politieke arena want het volk wil bloed zien dus moeten er koppen rollen in deze afmaakcultuur waarbij iedereen die verkeerde informatie verstrekt wordt afgeschilderd als fraudeur, bedrieger of gelukzoeker oftewel golddigger en vluchteling uit economische motieven waar het aslylrecht niet voor bedoeld is.
De VVD voorlichting (c) - 25/8/2006 maakt bekend op Website Fadime Örgü dat Orgu zich niet kandidaat stelt na 8 jaar Tweede Kamerfractie mediabeleid en jeugdzorg.
Ja, met die grijze wolven in aantocht vanwege de ultra-rechtse coalitie zou ik het ook wel weten.
De Turkse moslimbroederschap wil net als de 88 brothers in Egypte geen vrouwen in de politiek want de enige vrouw op de kieslijst mocht niet in het parlement daar.
Toen ik voor het eerst een tekst van Mw Fadime las dacht ik hoe kan iemand die zulke
lege HAVO zinnen maakt Kamerlid zijn?. Misschien is dat de invloed van haar moedertaal. Zij heeft vast nooit oud Nederlands gelezen.
De VVD heeft nu eenmaal onvoldoende kader dus elders functies genoeg te verdelen.
Er wordt vast weer een middelmaat aangezocht dat eenvoudigweg niet in een zakelijke omgeving te handhaven zou zijn. Zo is de volksvertegenwoordiging tot volkseducatief instituut en politieke marketing van papierschuivers baantjesmolens verworden.
Die dijk van een meid Annette Nijs verdwijnt gelukkig in een forse wachtgeldregeling.
Jozias van Aartsen houdt niet van politiek en gaat ook weg. Van Aartsen ontketende een liberale perestrojka in zijn fractie. Hij gaf zijn partijgenoten veel meer ruimte dan zijn voorgangers en schrijft dat vanaf de oprichting binnen de VVD „een richtingenstrijd woedt tussen een naar populisme neigende stroming (...) en een vrijzinnige stroming (...)”
Een deel van zijn fractie begint te morren, met name de backbenchers die snakken naar een strakkere leiding. Diezelfde ‘werkbijen’ ergeren zich ook aan de bescherming die Van Aartsen biedt aan Hirsi Ali, een Kamerlid dat wel gretig gebruik maakt van de nieuwe politieke vrijheid in de fractie.
In NRC Handelsssblad 22 mei 2005 Diplomatie kan falen rond Hirsi Ali niet repareren schrijft Jan Melissen - Professor of Diplomacy at Antwerp University, Belgium, and in The Netherlands he lectures at the Clingendael Institute of International Relations and Leiden University;
Premier Balkenende zei dat hij zich zorgen maakt over de imagoschade die Nederland oploopt als gevolg van de berichtgeving in de buitenlandse media over de affaire-Ayaan Hirsi Ali. Hier ligt volgens hem een belangrijke taak voor Nederlandse ambassadeurs. Die moeten zich actief opstellen om de "schade te repareren".
De premier toont er weinig begrip van hoe de media werken en het lijkt dat hij onrealistische verwachtingen heeft van de Nederlandse diplomatie. Nadat de hele week in Europa over het beschamende schouwspel rond Hirsi Ali is bericht.
De suggestie dat ambassades de imagoschade in het buitenland wel even kunnen rechtstrijken, getuigt van een gebrek aan inzicht in wat de Nederlandse diplomatie nog kan doen als het leed eenmaal geleden is.
Dat de premier het handelsmerk van "Nederland als tolerant land" wil redden, doet de Nederlandse zaak dan ook geen goed. De Europese publieke opinie ziet achter de façade van tolerantie steeds vaker onverschilligheid, of erger. Dat is waarover de lezers van de Financial Times, Le Monde, Die Zeit, El País en de Wall Street Journal een aantal keren hebben kunne lezen.
Thursday, July 20, 2006
Britain 'had apartheid society'

Evidence for an apartheid-like social structure in early Anglo-Saxon England
When the Romans left Britain in 400 the Britons invited around 430 the Angelen and Saxons to protect them. f.i. the Hadrian Wall was build 122 AD against the Schots, Irelanders and Vikings. The river Rhijn halfway the Netherlands was the Roman border against Frysians and Germans since the Flemish in Belgium and Franks in France were beaten.
They used oakwood ships with 24 or 40 rowers who could carry 60 people over the canal. Some say however the first Schotsman was a Dutchman who did not want to pay and swam across. The settlers where farmers and feudal warriors. The number of kingdoms fighting each other dropped from 19 to 7 after 664 and later to 5 and became a heptarchy this is five Kingdoms always fighting each other unless they where attacked themselfs by an outside enemy invasion.
The American civil war between the trade rich North and the labor intensive poor South has been the result of this old trible war.
BBC; An apartheid society existed in early Anglo-Saxon Britain, research suggests.
Britain 'had apartheid society' [Modern-day England has] a population of largely Germanic genetic origin, speaking a principally German language Dr Mark Thomas, UCL
Scientists believe a small population of migrants from Germany, Holland and Denmark established a segregated society when they arrived in England.
The researchers think the incomers changed the local gene pool by using their economic advantage to out-breed the native population.
The team tells a Royal Society journal that this may explain the abundance of Germanic genes in England today.
There are a very high number of Germanic male-line ancestors in England's current population. Genetic research has revealed the country's gene pool contains between 50 and 100% Germanic Y-chromosomes.
But this Anglo-Saxon genetic dominance has puzzled experts because some archaeological and historical evidence points to only a relatively small number of Anglo-Saxon migrants.
Estimates range between 10,000 and 200,000 Anglo-Saxons migrating into England between 5th and 7th Century AD, compared with a native population of about two million.
Ethnic divide
To understand what might have happened all of those years ago, UK scientists used computer simulations to model the gene pool changes that would have occurred with the arrival of such small numbers of migrants.
The team used historical evidence that suggested native Britons were at a substantial economic and social disadvantage compared to the Anglo-Saxon settlers.
The researchers believe this may have led to a reproductive imbalance giving rise to an ethnic divide.
Ancient texts, such as the laws of Ine, reveal that the life of an Anglo-Saxon was valued more than that of a native.
Dr Mark Thomas, an author on the research and an evolutionary biologist from University College London (UCL), said: "By testing a number of different combinations of ethnic intermarriage rates and the reproductive advantage of being Anglo-Saxon, we found that under a very wide range of different combinations of these factors we would get the genetic and linguistic patterns we see today.
"The native Britons were genetically and culturally absorbed by the Anglo-Saxons over a period of as little as a few hundred years," Dr Thomas added.
"An initially small invading Anglo-Saxon elite could have quickly established themselves by having more children who survived to adulthood, thanks to their military power and economic advantage.
"We believe that they also prevented the native British genes getting into the Anglo-Saxon population by restricting intermarriage in a system of apartheid that left the country culturally and genetically Germanised.
"This is exactly what we see today - a population of largely Germanic genetic origin, speaking a principally German language."
By the time of King Alfred the Great in the ninth century, the differences in legal status between Anglo-Saxons and Britons had faded out altogether.
Two centuries later, the Normans invaded England and imposed their own apartheid, giving themselves higher legal status than the Britons and allowing Norman men to marry native women but preventing native men from marrying Norman women.
The research is published in the
Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences
ISSN: 0962-8452 (Paper) 1471-2954 (Online)
Issue: FirstCite Early Online Publishing
DOI: 10.1098/rspb.2006.3627
Thursday, July 06, 2006
grens uit Gaza dicht juli 1980
Update: Hamas heeft Gaza, 360 sq KM, in een halve week bezet.
Half november 2004 plaatste ik deze reactie bij op het SP weblog
van Mw A Meulenbelt waarin "raketten die staks tot Askelon reiken"
en "filiaal van de Al Azhar". De eerste week van july 2006 is dat zo.
We lagen in het prikkeldraad bij Gaza want de grens was dicht.
Van die grote rollen met dubbele scheermesbijltjes, u kent het wel.
Dus dat veerde wel aardig onder de rugzakken.
Maar dat vonden de militairen niet goed.
Moesten we in een jeep mee naar een stonehouse voor de nacht.
In Egypte mochten we ook niet buiten slapen.
Werden we opgerold en naar de politiekazerne gebracht.
Mocht ik de hele nacht met de commandant praten, die
een fles whiskey op tafel had staan waarvan we dronken.
De rest sliep in de cellen.
Vond mijn reisgenote het vreemd dat die arabieren naar
haar keken toen zij zich ’s morgens met ontbloot bovenlijf
aan de kraan op de binnenplaats waste.
We waren met z’n vieren in die stenen hut en
niemand had voedsel dus ik mijn jalabia uit
en gewone kleren aan want ik had op een heuvel
in de verte oranje licht gezien.
Daar moest dus een bezetting zijn.
Loop ik daar in het donker over een bergpad
komen er grote lichten van achteren aan.
Ik gebaar langs de weg te stoppen.
We praten wat heen en weer en ik stap in
een grote amerikaan met een kolonist.
Hij wilde wel brood en voedsel geven
maar niet voor geld wel voor een vrouw
en of ik met vrouwen reisde.
Ik dacht dat kan hij niet menen en
bovendien zij heeft het haar te kort
dus dan wil hij haar toch niet.
Wij terug met brood enz. en ik leg het brood op tafel.
Hij in de deuropening vraagt,
”waar zijn die vrouwen waarover je sprak?”
De rest bemoeit zich ermee en er
ontspon zich een discussie
waarin zij mij opeens aankijkt en ongelovig vraagt,
”heb jij mij geruild voor een brood?”.
Ik haal mijn schouders op.
Zij springt op en scheldt de israeliet het huis uit.
Of hij helemaal van god los was om te denken
dat hij brood voor vrouwen kon ruilen.
Natuurlijk zijn niet alle zionisten zo maar dit geeft wel te denken.
Staks worden 21 nederzettingen en 8.600 personen ontruimt uit Gaza.
Er zijn pas twee Ethiopische kinderen gedood
door raketten die staks tot Askelon reiken.
Alle gewone huizen worden verwoest,
bewoners tot grote bedragen schadeloos gesteld
en bedrijven verkocht.
Nu is de voorzitter van de Camber of Commerce Gaza
de neef van Arafat dus die kan vast wel iets van de
900 miljoen euro ( meer dan 2 miljard gulden ) erfenis
lospeuteren om uit te lenen aan palestijnse entrepeneurs
dus ziet het er zonnig uit in Gaza.
Het lijkt mij namelijk onverstandig er luchtbalonnen
van te kopen om met allemaal dynamiet over het hek te zweven.
Maar ik weet niet hoe het filiaal van de Al Azhar daarover denkt.
Reactie door paul — zaterdag 13 november 2004
updated: 14 juli 2007
Half november 2004 plaatste ik deze reactie bij op het SP weblog
van Mw A Meulenbelt waarin "raketten die staks tot Askelon reiken"
en "filiaal van de Al Azhar". De eerste week van july 2006 is dat zo.
We lagen in het prikkeldraad bij Gaza want de grens was dicht.
Van die grote rollen met dubbele scheermesbijltjes, u kent het wel.
Dus dat veerde wel aardig onder de rugzakken.
Maar dat vonden de militairen niet goed.
Moesten we in een jeep mee naar een stonehouse voor de nacht.
In Egypte mochten we ook niet buiten slapen.
Werden we opgerold en naar de politiekazerne gebracht.
Mocht ik de hele nacht met de commandant praten, die
een fles whiskey op tafel had staan waarvan we dronken.
De rest sliep in de cellen.
Vond mijn reisgenote het vreemd dat die arabieren naar
haar keken toen zij zich ’s morgens met ontbloot bovenlijf
aan de kraan op de binnenplaats waste.
We waren met z’n vieren in die stenen hut en
niemand had voedsel dus ik mijn jalabia uit
en gewone kleren aan want ik had op een heuvel
in de verte oranje licht gezien.
Daar moest dus een bezetting zijn.
Loop ik daar in het donker over een bergpad
komen er grote lichten van achteren aan.
Ik gebaar langs de weg te stoppen.
We praten wat heen en weer en ik stap in
een grote amerikaan met een kolonist.
Hij wilde wel brood en voedsel geven
maar niet voor geld wel voor een vrouw
en of ik met vrouwen reisde.
Ik dacht dat kan hij niet menen en
bovendien zij heeft het haar te kort
dus dan wil hij haar toch niet.
Wij terug met brood enz. en ik leg het brood op tafel.
Hij in de deuropening vraagt,
”waar zijn die vrouwen waarover je sprak?”
De rest bemoeit zich ermee en er
ontspon zich een discussie
waarin zij mij opeens aankijkt en ongelovig vraagt,
”heb jij mij geruild voor een brood?”.
Ik haal mijn schouders op.
Zij springt op en scheldt de israeliet het huis uit.
Of hij helemaal van god los was om te denken
dat hij brood voor vrouwen kon ruilen.
Natuurlijk zijn niet alle zionisten zo maar dit geeft wel te denken.
Staks worden 21 nederzettingen en 8.600 personen ontruimt uit Gaza.
Er zijn pas twee Ethiopische kinderen gedood
door raketten die staks tot Askelon reiken.
Alle gewone huizen worden verwoest,
bewoners tot grote bedragen schadeloos gesteld
en bedrijven verkocht.
Nu is de voorzitter van de Camber of Commerce Gaza
de neef van Arafat dus die kan vast wel iets van de
900 miljoen euro ( meer dan 2 miljard gulden ) erfenis
lospeuteren om uit te lenen aan palestijnse entrepeneurs
dus ziet het er zonnig uit in Gaza.
Het lijkt mij namelijk onverstandig er luchtbalonnen
van te kopen om met allemaal dynamiet over het hek te zweven.
Maar ik weet niet hoe het filiaal van de Al Azhar daarover denkt.
Reactie door paul — zaterdag 13 november 2004
updated: 14 juli 2007
Friday, June 02, 2006
Staatsorganen CMO en CI blij met vertrek Hirsi
Dialoog kan eindelijk beginnen. De voorzitters van de twee belangrijkste overkoepelende moslimorganisaties CMO en CI zijn het er over eens: Vertrek Hisi Ali: eindelijk kan dialoog beginnen Bekijk video (3 min.)
Dialoog met wie? Tussen de overheid en haar zetmannen bij door de overheid betaalde moslimorganistaties als CMO en CI.
Dialoog waarover? Over dat 90 0/0 van de moslims vooral op de PvdA moet blijven stemmen en 1 0/0 op de VVD.
Dialoog waarom? Omdat westerlingen in een aards pardijs leven en Nederland verplicht is de machtige wandelende moslima stemvee baarmoeders te huisvesten in dit zoontjesfabriek walhalla van gratis vluchthuizen opdat de ware moslim wereldorde zal heersen over EuroKalifaat District Nederland.
Eindelijk zou de dialoog kunnen beginnen. Alweer een boodschapper van slecht nieuws
de kop afgeslagen, Hirsi Ali mag de poort van het parlement niet meer passeren.
Ja, de volksvertegenwoordiging is weer bijna Judefrei, etc und Arierrein na de uitdrijving van Kamerlid Ayaan. Barabas Verdonck en haar Farizeers kunnen tevreden zijn.
Helaas valt er niets te praten wanneer sommige termen en onderwerpen taboe blijven.
Wat valt er nou te integreren? Voor de poen zijn ze hier gekomen en willen gelijk de hele tent overnemen! Allochtonen hebben zoveel belangstelling voor onze westerse cultuur dat 1% daarvan in een museum komt. 99% sluit zich op in staats gettho´s of "etnische enclaves" in de steden en de politiek jaagt de burgers naar Vinexwijk thuislanden.
Woningbouw verenigingen en huisjesmelkers verdienen goudgeld want men heeft wel
huizen in Marokko en Turkeij. Maar dat kan zeker vanwege de bijstand in Nederland niet. Het eigen huizen bezit in Nederland van allochtonen is veel lager dan bij vergelijkbare inkomens van de autochtonen, Marokkanen 8% en Turken iets van 20%
En werken ho maar. Wanneer je werk hebt zeg dan in de pauzes dat je toch wel bewondering hebt voor Hilter en bin Laden dan krijg je gratis een werkeloosheids uitkering en kan je dubbel betaald bij je oom gaan werken! Liefst bij een importfirma met alleen Arabische fakturen. Die kunnen ze toch niet lezen.
Of een kapperswinkeltje in de Moskee, lage huur, hele dag kofie drinken en roken.
Of een eethuisje, zet een paar van je vrouwen in de keuken koop half in bij de groothandel en gooi alle bonnetjes van de markt weg. Niet vergeten de helft van de omzet aan de fiscus op te geven en let op het aantal frietvorkjes t.o.v. de ingekochte kilo's aardappelen want daar controleren de belastinginspecteurs op!
Doe gerust na je proeftijd je hoofddoekje weer om en
onderhandel met PZ over een ruimte om te bidden.
Laat daarbij vooral de verschuiving van zeg 2 a 3 minuten
per dag van de gebedstijden weg.
Dan raken je Nederlandse collega's gegarandeerd van slag.
He, ik dacht dat het zo laat was.
Nee, hoor het is nu...
Maar je zou toch om X uur bidden.
Nee, dat mag niet van mijn geloof.
Dialoog met wie? Tussen de overheid en haar zetmannen bij door de overheid betaalde moslimorganistaties als CMO en CI.
Dialoog waarover? Over dat 90 0/0 van de moslims vooral op de PvdA moet blijven stemmen en 1 0/0 op de VVD.
Dialoog waarom? Omdat westerlingen in een aards pardijs leven en Nederland verplicht is de machtige wandelende moslima stemvee baarmoeders te huisvesten in dit zoontjesfabriek walhalla van gratis vluchthuizen opdat de ware moslim wereldorde zal heersen over EuroKalifaat District Nederland.
Eindelijk zou de dialoog kunnen beginnen. Alweer een boodschapper van slecht nieuws
de kop afgeslagen, Hirsi Ali mag de poort van het parlement niet meer passeren.
Ja, de volksvertegenwoordiging is weer bijna Judefrei, etc und Arierrein na de uitdrijving van Kamerlid Ayaan. Barabas Verdonck en haar Farizeers kunnen tevreden zijn.
Helaas valt er niets te praten wanneer sommige termen en onderwerpen taboe blijven.
Wat valt er nou te integreren? Voor de poen zijn ze hier gekomen en willen gelijk de hele tent overnemen! Allochtonen hebben zoveel belangstelling voor onze westerse cultuur dat 1% daarvan in een museum komt. 99% sluit zich op in staats gettho´s of "etnische enclaves" in de steden en de politiek jaagt de burgers naar Vinexwijk thuislanden.
Woningbouw verenigingen en huisjesmelkers verdienen goudgeld want men heeft wel
huizen in Marokko en Turkeij. Maar dat kan zeker vanwege de bijstand in Nederland niet. Het eigen huizen bezit in Nederland van allochtonen is veel lager dan bij vergelijkbare inkomens van de autochtonen, Marokkanen 8% en Turken iets van 20%
En werken ho maar. Wanneer je werk hebt zeg dan in de pauzes dat je toch wel bewondering hebt voor Hilter en bin Laden dan krijg je gratis een werkeloosheids uitkering en kan je dubbel betaald bij je oom gaan werken! Liefst bij een importfirma met alleen Arabische fakturen. Die kunnen ze toch niet lezen.
Of een kapperswinkeltje in de Moskee, lage huur, hele dag kofie drinken en roken.
Of een eethuisje, zet een paar van je vrouwen in de keuken koop half in bij de groothandel en gooi alle bonnetjes van de markt weg. Niet vergeten de helft van de omzet aan de fiscus op te geven en let op het aantal frietvorkjes t.o.v. de ingekochte kilo's aardappelen want daar controleren de belastinginspecteurs op!
Doe gerust na je proeftijd je hoofddoekje weer om en
onderhandel met PZ over een ruimte om te bidden.
Laat daarbij vooral de verschuiving van zeg 2 a 3 minuten
per dag van de gebedstijden weg.
Dan raken je Nederlandse collega's gegarandeerd van slag.
He, ik dacht dat het zo laat was.
Nee, hoor het is nu...
Maar je zou toch om X uur bidden.
Nee, dat mag niet van mijn geloof.
Subscribe to:
Posts (Atom)